Valorificarea inteligenţelor multiple în cadrul atelierului de lectură [Articol]
Loading...
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
USARB
Abstract
Aplicarea Teoriei Inteligenţelor Multiple (TIM) în atelierele de lectură oferă elevilor posibilitatea de a-şi exprima şi dezvolta inteligenţa dominantă, contribuind la o învăţare personalizată şi eficientă. TIM permite o abordare diversificată a predării, prin integrarea diferitelor tehnici didactice, cum ar fi TIM Crest, Quintilian's Grid şi Brainstorming, care stimulează creativitatea şi implicarea activă a elevilor. În cadrul atelierului de lectură „Fabule moderne” susţinut de Tatiana Ţîbuleac, elevii au fost grupaţi în funcţie de aptitudinile şi interesele lor, aplicând TIM pentru o mai bună înţelegere a textului. Această abordare facilitează dezvoltarea abilităţilor de comunicare, cooperare şi auto-conştientizare ale elevilor, favorizând un mediu de învăţare incluziv şi dinamic. Prin intermediul TIM, profesorii pot valorifica potenţialul fiecărui elev, transformând lectura într-o activitate captivantă şi perspicace.
The application of the Theory of Multiple Intelligences (TIM) in reading workshops offers students the opportunity to express and develop their dominant intelligences, contributing to personalized and effective learning. TIM allows for a diversified approach to teaching, by integrating various didactic techniques such as the TIM Crest, Quintilian's Grid, and Brainstorming, which stimulate creativity and active student engagement. In the „Modern Fables” reading workshop by Tatiana Ţîbuleac, students were grouped according to their skills and interests, applying TIM for a better understanding of the text. This approach facilitates the development of students' communication, cooperation, and self-awareness skills, fostering an inclusive and dynamic learning environment. Through TIM, teachers can leverage each student's potential, transforming reading into an engaging and insightful activity.
Description
Keywords
ateliere de lectură, teoria inteligenţelor multiple, , tehnici didactice, comunicare, reading workshops, the theory of multiple intelligences, to express, didactic techniques, communication
Citation
Codreanu, Aurelia. Valorificarea inteligenţelor multiple în cadrul atelierului de lectură = Valuation of multiple intelligences within the reading workshop / Aurelia Codreanu // Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare : Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale, ediţia a 5-a, 25-26 aprilie 2024. – Bălţi : [S. n.], 2024. – P. 236-246. – ISBN 978-9975-50-336-5 (PDF).