Monografii

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Procesul de evaluare a competenţelor elevilor în învăţământul nonformal/extraşcolar: (Domeniul Arte)
    (USARB, 2022) Andrieş, Vasile; Cosumov, Marina; Nicolaescu, Gheorghe
    Lucrarea reprezintă o expunere teoretică însoţită de complexe abordări praxiologice asupra componentei „evaluare” ce vine cu intenţia de a introduce cercetătorii, specialiştii domeniului în delimitarea cadrului metodologic, dar şi în explicarea şi înţelegerea caracteristicilor proprii ale evaluării criteriale prin descriptori în condiţiile învăţământului artistic extraşcolar.
  • Item
    Dimensiuni teoretice şi metodologice ale formării culturii artistic-estetice la elevii claselor primare: Studiu monografic
    (USARB, 2022) Gînju, Tatiana; Gagim, Ion
    Prezenta lucrare abordează teoriile celor mai renumiţi specialişti din domeniu, cu privire la precizarea conceptului de cultură artistic-estetică cu referire la elevii claselor primare; sistematizarea metodologiilor ELA-EM; modelul teoretic de formare a culturii artistic-estetice elevilor claselor primare, întemeiat pe principiul interacţiunii artelor, interacţiunii literaturii-muzicii, ELA-EM şi a metodologiilor ELA-EM; structurarea metodologiilor specifice receptării-comunicării-interpretării artistice. Lucrarea „Dimensiuni teoretice şi metodologice ale formării culturii artistic-estetice la elevii claselor primare” constituie un suport ştiinţifico-metodologic pentru studenţi şi cadrele didactice în problematica dată.
  • Item
    Stilul existenţial : Paradigmă şi transfigurări axiologice : Monografie
    (USARB, 2022) Beţivu, Aurelia
    Prin lucrarea de faţă sistemul educaţional preuniversitar va dispune de un produs ştiinţific-educaţional cu certe valori, fondat pe o analiză minuţioasă pe planul formării stilului existenţial al adolescenţilor în contextul de criză valorică. Pe plan praxiologic, la nivelul unităţii de învățământ, şcoala va beneficia de un util şi eficient Program strategic de formare a stilului existenţial al adolescenţilor.
  • Item
    Studii de muzicologie
    (USARB, 2017) Gagim, Ion
    Volumul cuprinde un grupaj de scrieri, care tratează probleme ale științei muzicii raportate la postulatele epistemologiei moderne, precum şi expune conceptul unei noi discipline (subdirecţii) muzicologice, Muzicologia dinamică, formulat și elaborat de autor. Textele au fost publicate în diferite ediții de specialitate şi / sau prezentate în calitate de comunicări la diferite foruri ştiinţifice în ţară şi peste hotare.
  • Item
    Formarea şi dezvoltarea culturii manageriale în instituţia preşcolară
    (USARB, 2018) Cotos, Ludmila; Cojocaru, Victoria
    Lucrarea abordează o problematică de importanţă majoră care pune în valoare formarea şi dezvoltarea culturii manageriale în instituţia preşcolară. În lucrare este descris cadrul metodologic de formare a culturii manageriale şi este propus Modelul pedagogic de formare a culturii manageriale în instituţia preşcolară şi metodologia de implementare a lui. De asemenea este elucidat demersul de dezvoltare a culturii manageriale în instituţia preşcolară. Rezultatele cercetării contribuie la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului instituţiilor preşcolare şi pot fi aplicate în cadrul formării iniţiale şi continue a educatorilor, masteranzilor, managerilor din instituţiile preşcolare, fiind un suport ştiinţifico-metodologic de valoare.
  • Item
    Formarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul simultan
    (USARB, 2018) Briţchi, Aliona
    Prezenta lucrare abordează o formă de învățământ mai puţin cunoscută pentru generaţia actuală de cadre didactice, numită simultan. În lucrare este elucidat cadrul pedagogic de realizare a procesului didactic în învățământul primar simultan. De asemenea este descris Modelul managementului procesului didactic în învățământul primar simultan. Lucrarea „Formarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul simultan” constituie un suport ştiinţifico-metodologic pentru studenţi și cadre didactice în problematica acestui tip de învățământ, reflectând specificul funcţional privind educaţia elevilor prin aspectele structurale de constituire a claselor, principii specifice şi demersuri didactice ale organizării procesului educaţional, strategia realizării activităţilor individuale şi interactive în clasele cu regim simultan.
  • Item
    Omul în faţa muzicii
    (USARB, 2000) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Popa, Lucia
    Volumul reprezintă un grupaj de studii şi alte materiale referitoare la problema spiritualizării fiinţei umane prin intermediul celei mai edificatoare dintre arte – artei muzicale.
  • Item
    Dimensiunea psihologică a muzicii
    (USARB, 2003) Gagim, Ion
    Monografia urmăreşte cercetarea complexă a uneia din cele mai „nebuloase” probleme ale cunoaşterii umane – relaţia muzicii cu lumea psihică. Este realizată în baza datelor recente ale psihologiei artei şi muzicologiei, precum şi ale unui şir de domenii de graniţă – psihologie generală, fiziologie, biologie, muzicoterapie, fizică, pedagogie muzicală, filozofie, metafizică, teoria artei, ezoterie ş.a. – fără de care investigaţia ar fi rămas deficitară în punctele ei esenţiale. Se adresează specialiştilor în muzică şi psihologie, precum şi tuturor celor interesaţi de tainica acţiune a artei sunetului asupra universului nostru interior.