Publicaţii didactice şi metodice
Browse
Browsing Publicaţii didactice şi metodice by Title
Now showing 1 - 20 of 31
Results Per Page
Sort Options
Item La civilisation francaise(USARB, 2006) Rumleanschi, MihailÎn manual sînt prezentate informaţiile de bază ce reflectă 16 din cele mai importante aspecte ale civilizaţiei Franţei. Manualul este destinat elevilor, studenţilor, profesorilor de limba franceză, precum şi celor ce manifestă interes pentru istoria cultura şi tradiţiile poporului francez.Item Didactica Limbii B [L. Engleză] : Curs de prelegeri(USARB, 2014) Varzari, ElenaThis collection of lectures in EFL Methodology is intended for students – future teachers of English as a foreign language. In order to become good teachers our students should master a number of specific skills; they also need to update their knowledge about issues related to the target language, methodology and so forth. As there is not only one way to teach a language, the students can or will have to change and adapt the information given in the collection to different circumstances they will come across. The collection “Didactica Limbii B- engleza” offers a comprehensive overview of current methodological perspectives in EFL. It contains twelve lectures that cover all systems and skills. Every lecture in the collection deals with a different topic, includes several issues to be discussed in the EFL Methodology class, and is followed by an extensive bibliography indicating possible further readings.Item Didactica limbii române. Partea 1 : Suport de curs(USARB, 2024) Popa, Viorica; Banari, Elena; Revenco, VictoriaAceastă unitate de curs, în vederea formării unui comportament flexibil, deschis, responsabil, precum și a spiritului activ, creativ, critic, se impune pentru: formarea culturii comunicaționale și literare la viitoarele cadre didactice; explorarea creativă a strategiilor didactice; selectarea modelelor eficiente de proiectare a procesului de predare-învățare-evaluare. Lucrarea oferă sugestii și recomandări de real folos elevilor din Colegii, viitoarelor cadre didactice, precum și tinerilor specialiști, în a găsi soluții eficiente în organizarea și desfășurarea creativă a procesului de predare-învățare-evaluare.Item Didactica limbii române. Partea 2 : Suport de curs(USARB, 2024) Popa, Viorica; Banari, Elena; Revenco, VictoriaVolumul de față constituie partea a doua a unității de curs Didactica limbii române, conceput pentru elevii Colegiilor, viitoarelor cadre didactice, tinerilor specialiști. Această lucrare valorifică perspectivele studiului integrat, precum și aspectele metodologice ale comunicării orale și scrise, ale predării-învățării-evaluării gramaticii, ortografiei și punctuației, determinate de formarea și dezvoltarea competențelor specifice ale disciplinei Limba și literatura română în ciclul primar.Item Dificultăţi lexicale, gramaticale şi stilistice în traducere: Culeg. de exerciţii(USARB, 2013) Răciula, LudmilaLuсrаrеа în recenzie prezintă un material didactic util destinat studenţilor anului III specialitatea limba епglеză secţia translatori. Еа аrе în special un caracter practic, аdiсă prezintă о сulеgеrе de exerciţii de traducere şi este struсturаtă în unsprezece unitaţi tematice, însoţite de unele rереrе teoretice expuse îпtr-uп mod succinct.Item Discourse analysis : Student`s guide to understanding discourse analysis : Course notes(USARB, 2020) Condrat, VioricaDiscourse is everywhere. In books, in speeches, in advertisements, in fiction, in hashtags, in everyday communication... Everywhere. This is why it becomes essential to be aware of the intricacy of this ongoing process bound to a specific context. Understanding what discourse is will help us avoid communication failures. Analysing discourse will enable us to reflect upon the language and as a consequence become more confident users of the English language. We will be able to realize our communicative goals more successfully.Item Epistemologia şi metodologia lingvisticii (2 credite). Modulul „Managementul instituţiilor educaţionale” (10 credite). Ciclul II (studii superioare de masterat)(USARB, 2013) Popa, Gheorghe; Sainenco, Ala; Trinca, LiliaDisciplina Epistemologia şi metodologia lingvisticii este, într-un anume fel, o disciplină-pilot, întrucît nivelul de examinare şi de elucidare a diverselor aspecte legate de pluriaspectualitatea limbajului uman e în funcţie directă de nivelul de cunoaştere şi de aplicare a principalelor concepte epistemologice şi metodologice. Epistemologia şi metodologia lingvisticii au menirea, pe de o parte, să „reîmprospăteze” informaţiile asimilate anterior, iar, pe de altă parte, să fructifice ceea ce e cunoscut şi unanim acceptat şi, totodată, să-i pregătească spiritual pe viitorii pedagogi şi cercetători să consfinţească atît noile achiziţii din domeniul ştiinţelor limbajului, cît şi eventualele perspective de abordare a fenomenelor lingvale şi/sau lingvistice.Item Essai de grammaire de l'argot francais contemporain(USARB, 2005) Coşciug, Angela„Eseul de gramatică a argoului francez contemporan” este prima lucrare cu caracter monografic din acestă serie. Axată pe un subiect mai puţin abordat în cercetările lingvistice contemporane, lucrarea se impune prin originalitatea şi valoarea ei ştiinţifică. Conceput prin interferenţa a două perspective de cercetare: cea gramaticală şi cea stilistică, eseul înglobează o viziune amplă şi interesantă asupra argoului francez contemporan.Item Fonetica limbii germane : Suport de curs(USARB, 2023) Pomelnicova, AnaSuportul de curs este un material auxiliar pentru desfăşurarea orelor practice în cursul de fonetică a limbii germane. Suportul de curs este destinat studenţilor Facultăţii de Litere care studiază limba germană ca specialitate A sau B. Secţiunea „Exerciţii” conţine materiale despre sunete „dificile”. La alcătuirea suportului de curs s-a folosit literatură educaţională şi de referinţă privind fonetica limbii germane.Item Grammaire theorique de la langue francaise : Cours theorique(USARB, 2012) Dragan, ElenaCursul relatează despre gramatica teoretică franceză.Item Herta Muller (geb. 17. August. 1953 in Nitzkydorf, Rumanien)(USARB, 2015) Niculcea, EcaterinaLucrarea include principalele etape din viața scriitoarei Herta Muller, originară din România, laureată a Premiului Nobel pentru Literatură în anul 2009.Item Introducere în teoria literaturii : Curs universitar(USARB, 2011) Enciu, ValentinaPrezentul curs de prelegeri la disciplina „Introducere în teoria literaturii” este conceput pe o dimensiune pronunţat didactică şi propune examinarea unor categorii, principii, concepte, forme literare esenţiale pentru înţelegerea ideii de literatură şi de operă literară.Teoria literară este domeniul în care rigoarea noţională constituie un element sine qua non. Din acest considerent, lucrarea dată sintetizează definiţii, accepţii, principii, noţiuni vizînd elementele imanente ale studiului intrinsec al operei literare. Principalele repere ale cursului sînt studiile unor reputaţi teoreticieni ai literaturii, dicţionarele de teorie literară şi terminologie literară, textul reprezentînd şi o sinteză în baza principalelor manuale de teorie literară apărute recent atît în România, cît şi în Republica Moldova.Item Ion Druță - Schriftsteller zwischen heimatverbundenheit und parteiburokratie: eine flucht nach Moskau(USARB, 2015) Niculcea, EcaterinaLucrarea include principalele etape în cariera scriitorului Ion Druță.Item Istoria limbii germane : Ghid de studiu pentru studenţii care învaţă limba germană(USARB, 2023) Pomelnicova, AnaSuportul de curs propus este un material auxiliar pentru prelegeri şi exerciţii practice pentru cursul istoriei limbii germane. Manualul este destinat studenţilor Facultăţii de Litere care studiază limba germană ca specialitate. Suportul de curs conţine material suplimentar pentru prelegeri, texte pentru analiză, însoţite de explicaţii, tabele gramaticale comparative şi un dicţionar.Item Istoria literaturii române (Pașoptism și postpașoptism) : Note de curs(USARB, 2012) Abramciuc, MariaCursul Istoria literaturii române (paşoptism şi postpaşoptism) este o disciplină de specialitate din categoria celor de filologie română. Studierea lui asigură unitatea şi continuitatea cursului major Istoria literaturii române şi, prin urmare, le formează studenţilor o imagine integrală a procesului literar românesc din sec. al 19-lea.Item Liderii în dinamica reprezentării sociale : Curs universitar(USARB, 2022) Şleahtiţchi, MihailPrin intermediul prezentului curs, studenţii de la ciclul I (programul de studii „Psihologie”), vor avea posibilitatea să obţină informaţii pertinente cu referire la însemnele care definesc dinamicitatea procesului de reprezentare socială a liderilor. Cu această ocazie, lor li se vor prezenta, pentru început, cele mai cunoscute concepte cu referire la lideri. Ulterior, ei vor afla cum se prezintă/la ce se rezumă specificitatea, statutul, structura şi dinamicitatea reprezentărilor sociale. În cele din urmă, instruirea acestora se va axa pe identificarea şi descrierea precondiţiilor care fac posibilă declanşarea procesului de reprezentare socială a liderilor şi autentificarea faptului că liderii redau un obiect autentic/incontestabil al procesului de reprezentare socială.Item Limba română contemporană : (Note de curs)(USARB, 2007) Novac, AdelaObiectul disciplinei Limba română contemporană reprezintă conţinutul ştiinţific al cunoştinţelor, noţiunilor şi conceptelor, din obiectivele, metodele şi formele de organizare a predării şi însuşirii disciplinei limba română contemporană. Abordăm în acest suport de curs, într-o manieră accesibilă, pentru elevi, studenţi şi profesori.Item Lingvistica generală : (Curs de lecții)(USARB, 2004) Coşciug, AngelaCursul are drept scop familiarizarea studenţilor anilor IV şi V cu principalele probleme abordate în cercetările lingvistice moderne. În acest sens, nominalizăm problema procesului de comunicare, a conturului semiotic al limbajului, a corelaţiei dintre limbaj şi gîndire, a dimensionărilor teritoriale, stilistice, antropologice, structurale ale limbajului, a metodelor de abordare ştiinţifică a fenomenelor linguale etc.Item Metodica predării limbii române ca limbă străină(USARB, 2024) Trinca, LiliaMetodica reprezintă o resursă valoroasă pentru personalul didactic implicat în predarea limbii române ca limbă străină. Scopul acestui material este de a dezvolta competenţele didactice, care să sprijine demersul de predare a limbii române ca limbă străină. Elaborarea Ghidului răspunde unei nevoi de specializare a cadrelor didactice pentru susţinerea cursurilor de iniţiere în limba română, în vederea maximizării eficienţei acestor cursuri.Item Metodologia şi etica cercetării: Suport didactic pentru orele de laborator: (studii superioare de masterat)(USARB, 2020) Popa, GheorgheLucrarea prezintă suport de curs la disciplina Metodologia și etica cercetării, are rostul de inițiere în terminologia și problematica cercetării a limbii. Lucrarea e structurată pe cinci secțiuni, ele se completează și se „susțin” între ele. Cursul constă în prezentarea conceptelor de bază cu care operează metodologia cercetării, precum şi însuşirea modalităţilor de aplicare a acestora în practică. Cursul se dovedește a fi un îndrumar teoretic și aplicativ pentru studenți, masteranzi, și toți cei interesați de cunoașterea în acest domeniu.