Publicaţii didactice şi metodice
Browse
Browsing Publicaţii didactice şi metodice by Title
Now showing 1 - 20 of 93
Results Per Page
Sort Options
Item 120 задач по общей теории статистики : Для студентов экономических специальностей(USARB, 2005) Булат, Георгий; Зеленцева, ИринаПредлагаемый сборник задач по общей теории статистики предназначен для студентов экономического факультета Бэлцкого государственного университета им. А. Руссо. Он может быть также использован студентами юридического факультета, изучающих данную дисциплину. Сборник составлен в соответствии с действующей учебной программой курса «Общая теория статистики». Одна из основных задач сборника – научить студента не механически решать задачи по определенной схеме, а выработать у него творческий подход к их решению. С этой целью в ряд глав сборника включены задачи повышенной трудности. Задачник построен с учетом постепенного, поэтапного усвоения студентами практики решения задач в неразрывной связи с изучением теории.Item „ABC"- ul elaborării şi susţinerii unei teze Ştiinţifice: de an de licenţă, de masterat : (Îndrumar metodologico-practic)(2011) Buzdugan, Vasile; Nicorici, Maria; Stadnic, StanislavLucrarea reprezintă un ghid - reper pentru parcurgerea ascensiunii şi edificarea studentului în materie de calificaţie ca cercetător ştiinţific, începând cu identificarea interesului, conturarea aspectului şi temei de cercetare şi fructificarea cercetării într-o lucrare ştiinţifică – o teză de an, lucrare de licenţă / de masterat, precum şi indicaţii metodice vizând elaborarea acestor lucrări şi susţinerea lor în faţa comisiilor de evaluare respective. Ghidul se adresează: celor care intenţionează să realizeze o lucrare ştiinţifică (studenţi, masteranzi, eventual şi doctoranzi), furnizând sfaturi cu privire la modul de realizare a tezelor; profesorilor coordonatori ca instrument de îndrumare unitară şi sistematică a studenţilor; comisiilor de examinare, ca suport pentru instituirea unor criterii unitare de evaluare a unor astfel de lucrări.Item Activitate publicitară : Notiţe de curs(USARB, 2007) Branaşco, NataliaLucrarea relatează despre rolul publicităţii şi al reclamei în condiţiile economiei de piaţă şi care sînt motivaţiile tehnice, psihologice şi sociologice ale publicităţii.Item Activitatea metodică (repere metodice-suport pentru tinerii manageri-responsabili de activitatea metodică în școală)(USARB, 2014) Nicorici, MariaLucrarea este un suport pentru tinerii manageri responsabili de activitatea metodică în şcoală.Item Agricultura Conservativă: Manual pentru producători agricoli și formatori(USARB, 2020) Boincean, Boris; Voloşciuc, Leonid; Rurac, Mihail; Hurmuzachi, Iurie; Baltag, GrigoreLucrarea dată este un început de cale spre implementarea Agriculturii Conservative. Orientată către așteptările agricultorilor, s-a ţinut cont și de scoaterea în evidenţă a celor mai actuale studii în domeniul agriculturii conservative realizate de savanţi notorii, dar și de prezentarea unor serii de calcule cu impact comparativ.Item Aplicarea tehnologiilor informaţionale în predare-învăţare-evaluare, Sof-tul educaţional SMART Notebook: (pentru tabla interactivă): Ghid metodic(USARB, 2016) Popov, LidiaGhidul metodic descrie, pas cu pas, utilizarea softului educaţional SMART Notebook, în scopul realizării unor lecţii atrăgătoare, non-tradiţionale, efective şi interactive la orice unitate de curs. Acesta include şase capitole, diverse seturi de probleme rezolvate, pentru orice unitate de curs, în ajutorul tuturor cadrelor didactice din instituţiile de învăţământ atât universitar, preuniversitar, cât şi preşcolar. De asemenea, include seturi de probleme rezolvate, pentru cadrele didactice din Facultatea de Drept şi Ştiinţe Sociale care predau diverse unităţi de curs la specialităţile Drept, Administraţie publică şi Asistenţă socială, în baza cărora se efectuează o cercetare ştiinţifică de către autoul lucrării.Item Bazele marketingului [Resursă electronică] : (Notiţe de curs)(USARB, 2006) Bogdan, RodicaLucrarea relatează despre esenţa şi conceptul de marketing, apariţia, dezvoltarea, principiile, funcţiile marketingului.Item Ciclul de lucrări de laborator la disciplina "Metrologie, standardizare şi controlul calităţii"(USARB, 2012) Rusnac, Vladislav; Burlacu, DumitruLucrarea "Ciclu de lucrări de laborator la disciplina "Metrologie, standardizare şi controlul alităţii"" prezintă un astfel de îndrumar pentru disciplina menţionată în titlu, care este inclusă în programul de studiu a studenţilor la specializarea „Educaţie Tehnologică". Lucrarea începe cu o introducere care argumentează necesitatea studierii acestei discipline. Ulterior sunt descrise obiectivele generale ale disciplinei şi procesul de realizare a lucrărilor de laborator. Procesul respectiv conţine trei etape: de pregătire, de execuţie şi de susţinere şi fiecare din ele este descrisă detaliat pe paşi, deoarece studenţii în majoritatea cazurilor se pregătesc independent pentru fiecare etapă.Item Conspect de lecţii la disciplina Management strategic [Resursă electronică] : pentru studenţii Fac. Economie spec. 1802 Management(USARB, 2007) Oleiniuc, MariaConspectul de lecţii de faţă se adresează sferei studenţilor de la facultatea Economie, specialitatea Managementul Firmei. Prezentul conspect de lecţii şi-a propus mai multe obiective: 1. Prezentarea conceptului de strategie în complexitatea sa, pe baza abordărilor majore din literatura de specialitate mondială; 2. Conturarea unor metodologii coerente de elaborare, implementare şi evaluare a strategiilor de firmă în condiţiile tranziţiei la economia de piaţă; 3. Proiectarea şi elaborarea instrumentelor analitice al studiului macromediului: Analiza SWOT, matricea BCG, matricea ADL, matricea McKinsey; 4. Implementarea Sistemului 20 de Chei la întreprinderile din Republica Moldova.Item Culegere de probleme şi exemple la Baze de date(USARB, 2006) Cozniuc, OctavianLucrarea se adresează cititorilor care sunt oarecum familiarizaţi cu problematica programării calculatoarelor şi cu noţiunile de bază ale informaticii teoretice. Ea poate servi ca material didactic liceiştilor, studenţilor şi profesorilor specializaţi în informatică, economie, baze de date, ş. a.Item Curs de lecţii la analiza matematică I(USARB, 2011) Gaşiţoi, NataliaCursul de faţă îşi propune prezentarea noţiunilor şi teoremelor de bază ale unităţii de curs Analiza Matematică I, prevăzut în planul de învătămât pentru specialitatea 141.01 Matematica şi 141.02 Informatica din Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi. Expunerea presupune din partea cititorului cunoaşterea cursului liceal de matematică. Cursul de Analiză a Matematica se predă în semestrul I şi este o disciplină a fundamental pentru specialitatea nominalizată mai sus. El serveşte drept fundament pentru disciplinele Analiza matematică II şi Analiza matematică III şi pentru disciplinele de specialitate: ecuaţii diferenţiale, analiză funcţională, analiza complexă, topologie, ecuaţii cu derivate parţiale, teoria probabiliţătilor.Item Dobîndirea competenţelor de a rezolva probleme(USARB, 2013) Nicorici, MariaLucrarea relatează importanţa dobîndirii competenţelor de a rezolva probleme şi include urmatoarele etape: Activităţi de integrare pentru formarea competenţelor; Caracteristicile unei situaţii de integrare; Exemple de activităţi de integrare; Elementele principale a unei probleme; Algoritmul rezolvării unei probleme.Item Economia firmei : Notiţe de curs(USARB, 2007) Malcoci, CrinaLucrarea economia firmei are un caracter concret, fiind strâns legată de necesităţile producţiei şi ale pieţei, iar soluţiile propuse pot servi pentru rezolvarea diferitor probleme de eficienţă economică, de organizare şi gestiune a firmelor. Ştiinţa economia firmei este într-o continuă mişcare şi restructurare datorită faptului că strategiile şi structurile întreprinderilor se schimbă foarte rapid: au loc crize economice, tehnologiile şi pieţele evoluează, apar noi metode şi tehnici de organizare şi conducere, se modifică concepţiile şi curentele economice, politice şi juridice. Progresele realizate de disciplina economia firmei impresionează prin capacitatea lor de a explica până la cele mai mici detalii şi în contexte dintre cele mai diverse modul în care funcţionează firmele.Item Elaborarea sarcinilor didactice pe nivele cognitive la biologie(USARB, 2012) Nicorici, MariaLucrarea este sistematizată pe capitole: definiţie de sarcină didactică, reguli de elaborare, variante de SD pentru fiecare nivel (exemple) și evaluare.Item Electrotehnică : Curs univ. pentru studenții specialității „Fizică și informatică”(USARB, 2010) Abramciuc, ValeriuCursul universitar „Electrotehnică” este destinat studenţilor facultăţilor fizico-tehnice ale instituţiilor superioare de învăţământ, specialitatea „Fizică şi informatică", însă poate fi util şi pentru alte specialităţi înrudite. Programul de studiu prevede, pentru această disciplină, 30 ore prelegeri şi 30 ore laborator, cursul promovându-se în semestrul cinci.Obiectivul principal al cursului normativ universitar „Electrotehnică” este studiul fenomenelor electrice şi magnetice din punct de vedere al aplicaţiilor tehnice. Aceasta impune ca fiecare specialist să cunoască temeinic legile câmpului electromagnetic, metodele de calcul ale circuitelor electrice, folosirea acestora în diverse situaţii practice.Item Electrotehnică și echipamente electrice : Curs univ. pentru studenții specialității „Educație tehnologică(USARB, 2010) Abramciuc, ValeriuCursul universitar „Electrotehnică şi echipamente electrice” este destinat studenţilor facultăţilor tehnice ale instituţiilor superioare de învăţământ, specialitatea „Educaţie tehnologică”, însă poate fi util şi pentru alte specialităţi înrudite. Programul de studiu prevede, pentru această disciplină, 30 ore prelegeri, 15 ore seminare şi 45 ore laborator, cursul promovându-se în semestrul trei.Obiectivul principal al cursului normativ universitar „Electrotehnică şi echipamente electrice” este studiul fenomenelor electrice şi magnetice din punct de vedere al aplicaţiilor tehnice. Aceasta impune ca fiecare specialist să cunoască temeinic legile câmpului electromagnetic, metodele de calcul ale circuitelor electrice, folosirea acestora în diverse situaţii practice.Item Electrotehnologii : Lucrări de laborator pentru specialităţile: Tehnologii de instruire şi producere în Inginerie şi construcţia de maşini(USARB, 2016) Pereteatcu, PavelDenumirea generală de „electrotehnologii” îmbină diverse procese tehnologice, particularităţile deosebite ale cărora constau în utilizarea energiei electrice pentru realizarea transformărilor tehnologice ale materialului (schimbările de stare, compoziţie, structură, formă şi proprietăţi de exploatare, etc.) Prezentul îndrumar, propune un ciclu de lucrări, care are drept scop familiarizarea studenţilor în aspect teoretic şi practic cu tehnici de laborator din domeniul metodelor electrofizice de prelucrare. El este adresat viitorilor specialişti, care vor să-şi adîncească cunoştinţele din domeniul tehnologiilor de vîrf.Item Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Citologie și morfologie vegetală (specialitatea Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență(USARB, 2009) Nicorici, MariaLucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor de laborator la disciplina: Citologie şi morfologie vegetală. Fiecare lucrare este alcătuită din patru părţi componente: informare-documentare, sarcini pentru cercetare - examinare, interpretare şi evaluare. Se recomandă ca material didactic suport pentru studenţii facultăţilor universitare de biologie şi geografie, studenţilor practicanţi, cât şi cadrelor didactice tinere care predau cursul respectiv.Item Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență(USARB, 2009) Nicorici, MariaLucrarea include fişele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie şi Chimie; Geografie şi Biologie)Item Formarea competenţelor - pilonul formării viitorului specialist : (masă rotundă pentru profesorii de biologie, geografie şi chimie sosiţi la olimpiada zonală 2012)(USARB, 2012) Nicorici, MariaLucrarea tratează problema formelor tradiţionale de educaţie profesională, unde specialistul este pregătit să însuşească funcţii profesionale, dar nu să le realizeze. Pentru a depăşi aceste dificultăţi, la nivel de politici educaţionale s-a decis a trece la un Curriculum axat pe competenţe.