COLEGIUL PEDAGOGIC „ION CREANGĂ”
Browse
Browsing COLEGIUL PEDAGOGIC „ION CREANGĂ” by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
Item Elena Farago [Articol](BŞ a USARB, 2007) Mostovic, GalinaArticolul este dedicat Elenei Farago, una dintre cele mai sincere voci ale liricii feminine, mai ales în poezia pentru copii, deşi a debutat şi a scris şi poezie pentru maturi, care, în critica literară a timpului a fost apreciată ca fiind tradiţionalistă, dar cu profunde note simboliste.Item Lucrările practice – instrument de motivare pentru studierea matematicii în clasele liceale, profil umanist [Articol](USARB, 2022) Borş, ValeriaOne of the major problems facing maths teachers is the lack of motivation in students, the lack of interest in maths classes, the negative attitude toward everything proposed in maths classes. A very good instrument for motivating the study of mathematics is practical work. The article contains the description of three practical works performed at the mathematics courses at the "Ion Creanga" Pedagogical College in Balti.Item Rolul competenţei matematice în activitatea profesională a învăţătorilor [Articol](USARB, 2022) Zastînceanu, LiubovThe primary school teacher must possess a series of mandatory competences: mathematics, linguistics, technology, etc. Their presence and quality significantly influence the quality of the educational process, designed and carried out by this teacher. In the following we will accentuate the structure and specifics of a teacher's mathematical competence, its importance and the base moments in its formation within specialized studies.Item Using project-based learning to develop 21st century skills [Articol](USARB, 2022) Răciula, LudmilaÎnvățarea bazată pe proiecte, apărută la sfârșitul secolului al XIX-lea sub influența cerce-tărilor lui Piaget în domeniul psihologiei dezvoltării, se bazează pe ideea că un individ își construiește cunoștințele pe baza experienței. Spre deosebire de sala de clasă standard cu care suntem obișnuiți și în care majoritatea dintre noi s-a instruit, ―sala de clasă în care se desfășoară învățarea bazată pe proiecte, este orientată spre elevi, oferind atât spațiul cât și contextul în care pot colabora și explora probleme și provocări din lumea care-i înconjoară. Este o abordare complet diferită a învățării, deoarece în loc să se transmită informații, se favorizează procesele de cercetare, interogare și cooperare activă la soluționarea unei provocări sau probleme.Item Atelierul de lectură: strategii didactice [Articol](USARB, 2022) Stanțieru, Svetlana; Codreanu, AureliaReading is a means of language acquisition, communication, and exchanging information and ideas. In the present article, we recommend various teaching strategies: Text Map, Character Network, Review Skeleton, Interview on Reading, Story Pyramid, etc., used in the Reading Workshop – an effective way to train reflective reading skills and abilities. The teacher, in the reading workshops, teaches the pupil to interact with the text, helps him to overcome the level of superficial reading, making him more responsible and stimulating his thinking processes.Item Developing learner autonomy in an efl classroom [Articol](USARB, 2022) Răciula, LudmilaAutoarea acestui articol pune în discuţie problema autonomiei în procesul de învăţare a limbii străine şi rolul acesteia în procesul de însuşire a limbii străine. În articol se examinează un şir de definiţii elaborate de savanţii din domeniul pedagogiei limbilor străine. Autoarea îşi propune să delimiteze între termenii de „autonomie‖ şi „independenţă‖ în procesul predării şi învăţării, precum şi să identifice modalităţi de a utiliza aceste calităţi pentru a eficientiza procesul de studiere a unei limbi străine. Scopul principal al acestui studiu este de a identifica modalităţi de a integra autonomia elevului în procesul de predare/ învăţare a limbii străine, ţinând cont de cerinţele curriculumului naţional al Republicii Moldova. Adiţional, în articol găsim recomandări atât pentru profesori cât şi pentru elevi cu privire la dezvoltarea abilităţilor de învăţare autonomă pentru a preda şi/ sau însuşi o limbă străină.Item Rolul feedback-ului în formarea competenţelor de autoevaluare la elevii mici [Articol](USARB, 2024) Nichiforeac, Ecaterina; Putină, Dorina, conducător şt.Feedback is essential for learning and assessment because it provides clear and accurate information about student performance. It helps students understand what they did right, where they went wrong and how they can improve. Thus, feedback becomes a vital tool for guiding the learning process and achieving educational goals.Item Strategii de predare a romanului „Inocenţii” de Ioana Pârvulescu [Articol](USARB, 2024) Codreanu, Aurelia; Stanţieru, SvetlanaThe given study questions some teaching strategies for Ioana Pârvulescu’s novel „Inocenţii”. Applying these strategies in the teaching of Ioana Pârvulescu’s novel „Inocenţii” will make this work, considered by students to be voluminous and less attractive due to its themes, the time period it describes, and the author’s sober, impersonal style, become enjoyable and interesting.Item Abordarea funcţională a lecturii în şcoala primară [Articol](USARB, 2024) Canţîr, Cristina; Popa, Viorica, conducător şt.This article presents the importance of reading and reading competence, highlighting that this is not just a simple process of decoding words, but a complex act that involves interpretation, analysis and synthesis of information from the text. Reading not only enriches knowledge and vocabulary, but also develops skills essential for success in life, such as effective communication, critical thinking, and complex problem solving. In the school context, reading aims to train competent readers, able to interpret and apply what they read in various contexts and to understand the meaning and importance of information obtained from texts.Item Integrarea conţinuturilor matematice specifice noţiunilor de „spaţiu” şi „timp” în activităţile la centrele de interes [Articol](USARB, 2024) Putină, DorinaIntegrarea conceptelor spaţiale şi temporale în activităţile educaţionale preşcolare serveşte drept strategie pedagogică eficientă pentru stimularea dezvoltării cognitive a copiilor. Prin centrele de interes, explorarea şi înţelegerea conceptelor matematice fundamentale sunt facilitate într-o manieră interactivă şi experienţială. The integration of spatial and temporal concepts into preschool educational activities serves as an effective pedagogical strategy for stimulating children's cognitive development. Through interest centers, the exploration and understanding of fundamental mathematical concepts are facilitated in an interactive and experiential manner.Item Формирование навыков устного счёта на уроках математики [Articol](USARB, 2024) Киливник, Дарья; Застынчану, Любовь, науч. рук.This article presents the individual personality characteristics of a junior high school student, which are the object of work on the formation of oral numeracy skills. The introduction highlights the main points of the need to develop oral numeracy skills in younger schoolchildren, using the example of the curriculum of primary education. The main characteristics of the computational skill are considered, the possession of which determines the level of the student's numeracy culture. Methods have been selected aimed at activating mental activity, the ability to perceive what is said by ear, to develop the child's wit and logical thinking.Item Developing intercultural competence in an efl class [Articol](USARB, 2024) Răciula, LudmilaArticolul abordează problema dezvoltării competenţei interculturale la lecţiile de limba engleză şi subliniază importanţa acesteia în societatea modernă globalizată. Pentru o mai bună înţelegere a conceptului cheie, în articol se prezintă o privire de ansamblu asupra definiţiilor „culturii”, se defineşte termenul „competenţă interculturală” şi se enumeră componentele acestuia. Avem convingerea că elementele culturale, fiind incorporate într-un curriculum bine structurat, pot fi implementate sistematic pe parcursul diferitelor etape de învăţare a limbii. Cunoaştereaunei limbi nu presupune doar stăpânirea vocabularului, a gramaticii şi a regulilor de ortografie. Cele mai reuşite lecţii de limbă engleză oferă cursanţilor oportunitatea de a învăţa atât cultura, cât şi limba ţării anglofone.Item Abordarea părţilor principale de propoziţie prin activităţi interactive [Articol](USARB, 2024) Pascal, Svetlana; Popa, Viorica, conducător şt.The article capitalizes on the process of acquiring linguistic notions in primary school and demonstrates the importance of the main parts of a sentence in learning the Romanian language. Traditional methods and interactive techniques make the training process much more effective.Item Формирование математического языка у учеников начальных классов [Articol](USARB, 2024) Беженарь, Кристина; Застынчану, Любовь, науч. рук.The article describes the process of developing mathematical speech among primary school students and offers a selection of methods and techniques that contribute to the formation of this important aspect of mathematical competence.Item Valorificarea inteligenţelor multiple în cadrul atelierului de lectură [Articol](USARB, 2024) Codreanu, AureliaAplicarea Teoriei Inteligenţelor Multiple (TIM) în atelierele de lectură oferă elevilor posibilitatea de a-şi exprima şi dezvolta inteligenţa dominantă, contribuind la o învăţare personalizată şi eficientă. TIM permite o abordare diversificată a predării, prin integrarea diferitelor tehnici didactice, cum ar fi TIM Crest, Quintilian's Grid şi Brainstorming, care stimulează creativitatea şi implicarea activă a elevilor. În cadrul atelierului de lectură „Fabule moderne” susţinut de Tatiana Ţîbuleac, elevii au fost grupaţi în funcţie de aptitudinile şi interesele lor, aplicând TIM pentru o mai bună înţelegere a textului. Această abordare facilitează dezvoltarea abilităţilor de comunicare, cooperare şi auto-conştientizare ale elevilor, favorizând un mediu de învăţare incluziv şi dinamic. Prin intermediul TIM, profesorii pot valorifica potenţialul fiecărui elev, transformând lectura într-o activitate captivantă şi perspicace. The application of the Theory of Multiple Intelligences (TIM) in reading workshops offers students the opportunity to express and develop their dominant intelligences, contributing to personalized and effective learning. TIM allows for a diversified approach to teaching, by integrating various didactic techniques such as the TIM Crest, Quintilian's Grid, and Brainstorming, which stimulate creativity and active student engagement. In the „Modern Fables” reading workshop by Tatiana Ţîbuleac, students were grouped according to their skills and interests, applying TIM for a better understanding of the text. This approach facilitates the development of students' communication, cooperation, and self-awareness skills, fostering an inclusive and dynamic learning environment. Through TIM, teachers can leverage each student's potential, transforming reading into an engaging and insightful activity.Item Dezvoltarea gândirii critice şi creative prin studiul textelor literare [Articol](USARB, 2024) Marinescu, Evelina; Popa, Viorica, conducător şt.The development of critical and creative thinking is vital to the formation of students personality, designed to respond to a society in constant change and adaptation. On this line, the exploration of literary texts offers a timely framework, an efficient way, a useful tool, and the methods and techniques, integrated in an (inter)active teaching-learning process create the favorable atmosphere.Item Cercul de lectură, spaţiul spiritului liber [Articol](USARB, 2024) Stanţieru, Svetlana; Codreanu, AureliaThe present study deals with the need of organizing a reading club – an extracurricular activity that aims at encouraging participative discussions about the books the students have read, sharing their impressions, opinions and ideas. The Romanian teacher’s role is to stimulate and develop the reading competence, shaping a competent, thoughtful reader, active throughout life.Item Storytelling ca metodă de dezvoltare a creativităţii la elevii colegiului pedagogic [Articol](USARB, 2024) Foca, EugeniaThis article examines the role of storytelling in fostering creativity among students at the teacher training college. The author highlights the importance of nurturing creativity in the education of future educators and argues that storytelling can be an effective method for achieving this goal. The article presents research supporting the connection between storytelling and the development of creative skills, emphasizing the key elements of a compelling story. Furthermore, the article provides concrete examples of how storytelling can be applied in the educational context to stimulate students' creativity.Item Raising Awareness of Diversity in the English Class [Articol](USARB, 2024) Varzari, Elena; Stanţieru, OxanaÎntr-o lume din ce în ce mai interconectată, supusă schimbărilor continui, noţiunile de diversitate, egalitate, echitate, incluziune şi toleranţă au câştigat recunoaştere şi importanţă considerabilă, în special, în domeniul educaţiei. Prezentul articol abordează principalele beneficii, asociate cu integrarea diversităţii la orele de limba engleză, şi susţine ideea că sporirea conştientizării pluralităţii lumii în care trăim se datorează includerii şi abordării active a diversităţii culturale, lingvistice şi sociale în procesul de predare-învăţare a limbii engleze. Acestea, prin promovarea unui limbaj inclusiv şi evitarea stereotipurilor şi discriminării, precum şi prin crearea diverselor activităţi, încurajează colaborarea şi interacţiunea între elevi cu experienţe şi medii culturale diferite.Item Educarea unui mod sănătos de viaţă a copiilor [Articol](USARB, 2024) Brînzanu, Ludmila; Bejan, Angela, conducător şt.Educating children in the spirit of a healthy lifestyle provides an opportunity to train the whole family and community. The studies and research carried out by authors such as Gheorghe-Eugeniu Bucur, Constanța Cuciinic, Elena Macavei and others can provide valuable resources to support parents, educators and other interested parties in creating and supporting effective programs to promote health among young people. Thus, investment in preschool children's health education not only improves the quality of individual life, but also has the potential to raise health standards at the community level.