Browsing by Author "Zorilo, Larisa"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
Item Curs de prelegeri la disciplina „Educaţie incluzivă” : Pentru studenţii ciclului I - Ciclul I - Studii superioare de licenţă(USARB, 2015) Zorilo, LarisaВ данном курсе рассматривается: Основные ценности инклюзивного образования, эволюция отношения общества и государства к людям с отклонениями в развитии, проблема ресурсов в инклюзивном образовании, положительные и отрицательные стороны инклюзивного образования, инклюзивное образование в международных документах, вопросы обучения детей с особыми образовательными потребностями в нормативно-правовых документах Республики МолдоваItem Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, Ediţia a 2-a, 07 octombrie, 2016(USARB, 2016) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională"Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative ,,Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conferinţei ştiinţifico-practice internaţionale, Ed. a 4-a, 19 oct. 2018(USARB, 2018) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Rusov, Veronica; Panco, TatianaMaterialele Conferinței conțin 102 de articole științifico-metodice a celor 100 de autori din Republica Moldova (57), România (14), Ucraina (10), Federația Rusă (4), Belarus (16), Italia (1). Articolele, elaborate în 4 limbi (româna, rusa, italiana, engleza) sunt clasificate conform cinci direcții tematice: • Probleme actuale în pregătirea cadrelor didactice pentru incluziunea educațională; • Strategii didactice incluzive; • Servicii de sprijin pentru copii cu CES; • Sinergia parteneriatelor în educația incluzivă; • Managementul educației incluzive.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, 25 septembrie, 2015(USARB, 2015) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională „Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative „Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Managementul stresului la nivel de organizaţie [Articol](USARB, 2009) Pereteatcu, Maria; Zorilo, LarisaIn this article there was analysed the stress and the influence of stress factors upon the members of an organisation. Taking into consideration the work involvement of university teachers, and determining the stress factors of importance for the majority of teachers I elaborated strategies of reducing/eliminating stress at organisation level, on the basis of studied manuals. There were as well emphasized some suggestions on reducing stress at personal level.Item Opiniile cadrelor didactice despre dezvoltarea profesională în cadrul cursurilor de formare continuă [Articol](2019) Pereteatcu, Maria; Zorilo, LarisaThe article identifies various approaches to the concept of lifelong learning, the role of ongoing education of teachers for professional and personal development in the vision of several scholars both from us in the country and abroad. The study carried out on a sample of 75 teachers refers to their assessments on the quality and usefulness of the course Inclusive education, the quality of teaching the course, the relationship between the teacher-audience, the development of skills / competences in the field of inclusive education, as well as the teaching materials / technologies used in the framework. Inclusive Education course. The article also includes opinions, proposals and recommendations for further training in the field of Inclusive Education at university level.Item Rezistenţa la educaţie : Note de curs pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice(USARB, 2014) Zorilo, Larisa; Ciobanu, Lora; Foca, Eugenia; Rusov, Veronica; Şova, TatianaSuportul de curs „Rezistența la educație” vine să completeze pregătirea profesională inițială și continuă a cadrelor didactice în contextul rezistenței la educație a elevilor prin cele șase capitole în care se regăsesc diverse tipuri de informații și activități specifice fenomenului vizat, și anume: delimitările conceptuale, cauzele comportamentelor opozante, descrierea traseului metodologic de formare/dezvoltare a disciplinării pozitive prin programele respective. Un rol deosebit se acordă în Suportul de curs didactogeniilor și metodologiei de reducere a fenomenului rezistenței la educație în familiei prin parteneriatul educațional profesori-elevi-părinți.Item Rezistenţa la educaţie: soluţii şi perspective : Materialele Conf. şt.-practice int. organizată în cadrul proiectului instituţional, Cercetarea fenomenului rezistenţei educaţiei sub aspect socio-psiho-pedagogic în şcoala primară rurală, cifrul 11.817.08.70A, 30 oct. 2014, Bălţi(USARB, 2014) Zorilo, Larisa; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Foca, Eugenia; Şova, TatianaLucrarea include articolele prezentate la conferinţa ştiinţifico-practică internaţională organizată în cadrul proiectului instituţional, Cercetarea fenomenului rezistenţei educaţiei sub aspect socio-psiho-pedagogic în şcoala primară rurală. La conferinţă au participat mai mulţi specialişti în domeniu atât din ţară cât şi de peste hotarele ei.Item Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015(USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Zorilo, Larisa; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Foca, Eugenia; Panco, TatianaVolumul inserează materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte USARB, care a avut loc în 29 octombrie 2015. Articolele publicate în culegere sunt semnate de cadre didactice de la USARB, precum şi de cadre didactice şi specialişti din ţară şi de peste hotare.Item Use of theatralized activity in the development of the empatia of children with special educational needs [Articol](USARB, 2018) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, MariaThe article deals with the problem of using the theatrical activity in the development of empathy with preschool children. The possibilities of the theatrical activity in realizing the tasks of this process are disclosed, the results of experimental work are presented, the pedagogical conditions for improvement, the means and methods that will help the kindergarten teacher to optimize this process are determined.Item Использование малых форм фольклора в работе с учащимися с интеллектуальной недостаточностью [Articol](USARB, 2019) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, MariaThis article discusses the problem of using small forms of folklore in working with learners with intellectual disabilities. The authors point out the peculiarities of the psycho-physical development of children with intellectual disabilities, correlate them with various small forms of folklore. The pedagogical influence of riddles, proverbs, fables, proverbs, nursery rhymes, jokes is substantiated by concrete examples, which influence not only the mental development of this category of children, but also contribute to their emotional development, motivate to learning activities, expands the concept of the world.Item Использование театрализованной деятельности в работе с дошкольниками, имеющими особые образовательные потребности [Articol](USARB, 2021) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, MariaThe article deals with the problem of organizing theatrical activities with children who have special educational needs. Taking into consideration the peculiarities of these children, the mechanism of their inclusion in theatrical games of various types of theater is revealed. To educators are given recommendations regarding the content and organizational-methodical aspect of this activity, and also described the preparation of special preschoolers for theatrical activity.Item Лингострановедческая направленность уроков английского языка в обучении детей с особыми образовательными потребностями [Articol](USARB, 2018) Zorilo, Larisa; Adamco, TatianaThis article deals with the problem of the lingo-cultural orientation of the English language lessons in teaching children with special educational needs. The features of teaching a foreign language to children with special educational needs, organizational and methodological aspects of this teacher's work in an inclusive class are shown in this work. The author gives the examples of the teacher's work during extracurricular activity, and justifies the used methods.Item Стратегический менеджмент : (curs de prelegeri pentru studenții Ciclului II, studii superioare de master)(USARB, 2018) Zorilo, LarisaЦелью курса является изучение магистрантами основных концепций стратегического менеджмента, приобретение и практических навыков стратегического анализа, которые могут быть использованы в профессиональной деятельности. Система стратегического менеджмента поможет в формировании умения предвидеть тенденции развития образовательного учреждения, отслеживать и понимать влияние внешнего окружения; делать стратегический выбор и реализовывать стратегию и, в конечном итоге, обеспечивать устойчивое развитие образовательного учреждения в долгосрочной перспективе.