Browsing by Author "Varzari, Elena"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
Item Actanţii obligatorii şi facultativi ca mijloc de realizare a valenţei [Articol](USARB, 2019) Varzari, Elena; Sirota, Elena, conducător şt.Modern syntax researches the structure of sentences in general, mainly paying attention to their complex character. The syntactic structure of the sentence is determined by the grammatical properties of its lexemes, first of all by their selective traits.The present article touches upon such notions as valence, actants, reproach and the actantial structure of the speech act of reproach in Russian, in terms of obligatory and facultative actants.Item Correlation of the concepts of „Speech genre” and „Speech act” in modern pragmalinguistics [Articol](USARB, 2020) Varzari, ElenaArticolul vizează problema corelaţiei a două concepte fundamentale ale lingvisticii moderne – actul de vorbire (AV) şi genul de vorbire (GV). Cu bună dreptate, întâietatea îi aparţine remarcabilului om de ştiinţă, marelui filolog şi filozof rus Mihail Bahtin, care a adus o contribuţie uriaşă la dezvoltarea teoriei GV. În linii generale, AV este o acţiune realizată prin intermediul vorbirii. Spre deosebire de AV, un GV este un ansamblu de AV unite printr-un singur scop ilocuţionar. AV sunt componente structurale ale unui GV; acelaşi AV poate fi inclus în diferite GV. Varietatea GV este foarte mare, ceea ce se explică prin multitudinea situaţiilor comunicative şi a domeniilor de activitate în care vorbitorul foloseşte un anumit GV.Item Didactica Limbii B [L. Engleză] : Curs de prelegeri(USARB, 2014) Varzari, ElenaThis collection of lectures in EFL Methodology is intended for students – future teachers of English as a foreign language. In order to become good teachers our students should master a number of specific skills; they also need to update their knowledge about issues related to the target language, methodology and so forth. As there is not only one way to teach a language, the students can or will have to change and adapt the information given in the collection to different circumstances they will come across. The collection “Didactica Limbii B- engleza” offers a comprehensive overview of current methodological perspectives in EFL. It contains twelve lectures that cover all systems and skills. Every lecture in the collection deals with a different topic, includes several issues to be discussed in the EFL Methodology class, and is followed by an extensive bibliography indicating possible further readings.Item Din istoricul teoriei valenţei în lingvistică [Articol](USARB, 2019) Varzari, ElenaIn linguistics, valency can be defined as the number and type of combinations that the syntactic elements of a sentence can form with one other., i.e. the capability of the verb to take a definite amount and type of arguments/noun phrase positions. It seems that in specialized literature there is no unanimity regarding the issue when and by whom the term valence was used in linguistics first. In this order of ideas, we set the purpose of researching the given problem and to clarify to whom the priority of introducing the concept of valence into linguistics belongsItem Economic metaphors in the language of the Mass media course [Articol](USARB, 2023) Varzari, Elena; Stanţieru, OxanaPrezentul articol este rezultatul experienţei acumulate în timpul predării limbii engleze ca limbă străină şi a limbajului specializat englez în cadrul cursului „Mass media” studenţilor anului trei. Ne vom concentra asupra unor aspecte de o importanţă semnificativă în pregătirea viitorilor specialişti abili, care vor putea lucra nu doar în ţara lor, dar şi în străinătate. De asemenea, intenţionăm să abordăm problema importanţei predării metaforelor economice studenţilor EFL, care învaţă vocabularul specializat în cadrul cursului „Limbajul mass media englez”. Ne propunem să explicăm modul în care conţinutul şi finalităţile disciplinei în discuţie, predate la universitatea noastră, diferă de cele predate în alte universităţiItem The educational use of subtitled video materials in foreign language instruction [Articol](USARB, 2023) Varzari, Elena; Stanţieru, OxanaBeing regarded as a highly specific means enabling the acquisition of the receptive skills, subtitling is gaining acceptance among educators and learners. Accordingly, teachers consider that it plays a significant role in shaping students’ success, irrespective of their language capacity.Extensive arguments can be put forward to prove that Subtitled Video Materials (SVMs) are key instruments that influence positively the FL learning process, motivating the students and language instructors to diversify their repertoire. The purpose of the present article is to clarify the assumption that using SVMs enhance students’ language skills leading to substantial progress. Whereas today there are many tools that assist educators in designing SVMs, only a few have become popular. Given the great diversity of educational IT platforms, it is of paramount importance to examine what approaches in the English language teaching are most appropriate and effective nowadays. Hence, it is imperative to examine what changes occur in the developing and using SVMs and how they eventually affect the final outcomes.Item New Approaches to Continuing Professional Growth for English Teachers [Articol](USARB, 2016) Varzari, Elena; Stanţieru, OxanaDidactica limbii engleze este un domeniu dinamic, ce înregistrează apariţia numeroaselor abordări, metode ale procesului de predare. Cunoaşterea acestor inovaţii este o necesitate a timpului, care ga-rantează un proces educativ eficient. În acest context, prezentul studiu abordează importanţa formării continue a profesorilor de limbă engleză. În articol sînt analizate modelele principale ale formării continue, precum şi factorii ce contribuie la eficacitatea procesului de formare continuă.Item Pragmatics and language teaching [Articol](USARB, 2006) Varzari, Elena; Ceh, OxanaThe goal of this paper is to explore the notion of teaching with respect to pragmatics, the role that pragmatics research plays or should play in bringing pragmatics into the language classroom. The paper also studies the classroom as a source of input, and the role of classroom activities and pedagogical materials as part of that input, proving that bringing pragmatics into the classroom successfully will require the joint effort of many professionals involved in different endeavours related to it.Item Raising Awareness of Diversity in the English Class [Articol](USARB, 2024) Varzari, Elena; Stanţieru, OxanaÎntr-o lume din ce în ce mai interconectată, supusă schimbărilor continui, noţiunile de diversitate, egalitate, echitate, incluziune şi toleranţă au câştigat recunoaştere şi importanţă considerabilă, în special, în domeniul educaţiei. Prezentul articol abordează principalele beneficii, asociate cu integrarea diversităţii la orele de limba engleză, şi susţine ideea că sporirea conştientizării pluralităţii lumii în care trăim se datorează includerii şi abordării active a diversităţii culturale, lingvistice şi sociale în procesul de predare-învăţare a limbii engleze. Acestea, prin promovarea unui limbaj inclusiv şi evitarea stereotipurilor şi discriminării, precum şi prin crearea diverselor activităţi, încurajează colaborarea şi interacţiunea între elevi cu experienţe şi medii culturale diferite.Item Rethinking the Role of Translation in the EFL Classroom [Articol](USARB, 2016) Varzari, Elena; Ceh, OxanaПроблема использования перевода как одного из способов обучения иностранному языку всегда оставалась в центре внимания лингвистов и методистов, обосновывающих эффективность и рациональность его продуманного и своевременного применения. Однако, проведя тщательный сопоставительный анализ учебников по английскому языку для лицейских классов Молдовы и, соответственно, старших классов российских школ, авторы пришли к выводу, что молдавские учебники не только не предлагают учащимся никаких практических упражнений на перевод, но и полностью отвергают саму идею возможности использования родного языка на уроках английского, что не соответствует современной концепции преподавания иностранных языков.Item Taxonomy of educational chats for EFL learners [Articol](USARB, 2006) Varzari, Elena; Ceh, Oxana; Mihailov, AlaChat is an unexploited tool for language learning and teacher development. Teachers should especially consider the collaborative construction of knowledge that can take place through chat. Social constructivism emphasizes the importance of learning through social interaction and collaboration (von Glaserfeld, 1989), and chat seems to be the ideal space for this kind of learning.Item Teaching english grammar in primary classes [Articol](USARB, 2011) Varzari, Elena; Stanţieru, Oxana; Alexanchin, LidiaGramatica este considerată unul dintre cele mai dificile aspecte în procesul studierii unei limbi străine. Cu toate acestea, gramatica trebuie percepută ca un mijloc de însuşire temeinică a limbii străine, şi nu ca un scop în sine. Acest aspect este important. în special, în cicluI primar, când procesul de însuşire a limbii străine este în fază incipientă, iar calitatea acesteia condiţionează întregul proces de învăţare a limbii străine. Or, cunoaşterea regulilor gramaticale este, fără îndoială, esenţială pentru stăpânirea unei limbi străine, deoarece este puţin să ştii vocabularul: este mult mai important să cunoşti modalităţile în care acest vocabular poate fi asamblat pentru a exprima idei. Nu există o modalitate universală de predare a gramaticii, în specia! a limbii străine: din acest motiv, profesorii încearcă să utilizeze diverse metode şi tehnici: atât clasice, cât şi moderne, oricare ar fi metodele, profesorul trebuie să organizeze procesul de instruire astfel. încât elevii claselor primare să nu fie plictisiţi, ci să conştientizeze regulile gramaticale în mod intuitiv, prin activităţi comunicative etc.Item Teaching legal English [Articol](USARB, 2011) Varzari, Elena; Alexanchin, Lidia; Stanţieru, OxanaCommunicative skills in oral and written legal English should be developed through a range of language activities (e.g. acquiring specialized vocabulary) in combination with key legal skills training including: advocacy, interviewing and advising, negotiation, legal writing and drafting, etc. The present article touches upon several techniques of training the above-mentioned skills, offering a valuable source for academic and professional development.Item Teaching the speech act of praise via the phenomenon-based approach [Articol](USARB, 2022) Varzari, ElenaScopul acestui articol este de a investiga modul în care abordarea învăţării bazate pe fenomene poate fi aplicată în predarea actului de vorbire “laudă”. Fiind centrată pe student, învăţarea bazată pe fenomene este un stil de predare multidisciplinar, relativ nou, având la temelie cercetarea efectuată de însăşi studenţii şi activităţi de soluţionare a problemelor. Noutatea sa constă în procedura în cadrul căreia elevii înşişi, sub îndrumarea profesorilor, aleg o temă (fenomen), decid ce vor să afle despre aceasta, explorează şi răspund la propriile întrebări folosind şi aplicând cunoştinţele pe care le posedă la diverse obiecte de studiu, adecvate pentru atingerea obiectivelor stabilite. Propunem scenariul unei astfel de activităţi urmând câţiva dintre paşii specifici abordării învăţării bazate pe fenomene.Item Teaching the speech act of praisein the efl class [Articol](USARB, 2020) Varzari, ElenaArticolul dat se axează pe descrierea competențelor lingvistice și pragmatice. Sunt prezentate unele definiții al actului de vorbire, de asemenea sunt abordate criteriile de clasificare. Sunt propuse trei activități practice, care vor fi utilizate la orele de limbă engleză ca limbă străină, având drept scop utilizarea corectă în vorbire al actului de vorbire laudă.Item Translation challenges of the term «порицание» [Articol](USARB, 2018) Varzari, ElenaTraducerea termenilor specializați prezintă, adeseori, o adevărată provocare care reiese din dificultatea de a găsi echivalentul potrivit din variantele posibile de traducere. Prezentul articol analizează fenomenul lingvistic порицание din perspectiva traducerii terminologice. Considerăm că modul de traducere a cuvîntului rusesc порицание prezinta interes nu doar pentru lingviști, dar și pentru traducători, fiind un termen ambiguu, cu mai multe semnificații. Este cert faptul că dicționarele bilingve nu pot soluționa problema traducerii, variantele necesitând o permanentă verificare în context și dicționarele explicative. Scopul studiului este de a prezenta variantele optimale de traducere a cuvîntului порицание și a descrie semnificațiile termenului.Item Using Multimodality in Teaching Communication Skills to the Modern Generation [Articol](USARB, 2024) Varzari, ElenaThe impact of information and communication technology (ICT) on education in the last decades has been considerable. Undeniably, ICT continuously adds renewed interest to communication and learning. Modern educational approaches aim at teaching foreign languages (FL) by means of effective, differentiated methods, multimodality being one of them. A number of empirical studies have been conducted on the subject of using multimodal methods in FL teaching/ learning efficiently. Understanding how our brain works, and how people process the information best could be considered one of the most important aspects that guarantees educational success. Moreover, the actual choice of FL teaching methods depends not only on the level of mastery of the material, but also on the students‟ age, gender, learning conditions, learning styles, as well as on the availability of resources. An essential issue to consider, while using multimodality, is the VARK learning style model (visual, aural, read/ write, and kinesthetic) developed by N. Fleming, whose questionnaire results show the learners‟ sensory modality option in learning has a great influence on the quality of their knowledge. Multimodaliy is the blend of several modes of communication, i.e. images, music, sound, sight, print, and video that create meaning in a text. The present article considers the option of using multimodality in teaching English in a FL class to the digital generation.Item Using the phenomenon-based approach to teach the speech act of reproach [Articol](USARB, 2022) Varzari, ElenaThe training of a competent specialist in any domain is a challenging, long-term process that requires the creation of appropriate conditions for self-acquisition of knowledge and development of professionally significant personality traits. It is obvious that increasing students’ autonomous research skills is an important component of the curriculum, which should be paid great attention to and carried out in parallel with the tuition itself. The aim of the article is to examine ways of introducing elements of the Finnish model called the Phenomenon-Based Learning Approach into the curriculum, starting with implementing scenarios of teaching/learning the speech act “reproach”. The PhenoBL approach is learner-centred and implemented through a multidisciplinary teaching methodology built on students’ curiosity, independent research and activities requiring analytical and investigative skills. This original innovative approach to teaching and learning is based on learners’ wish to set goals and “teach themselves” under the supervision of teachers via creative, informative tasks. We come with an activity (lesson plan) intending to show what steps to follow to teach the phenomenon (theme) of reproach within the PhBL frame.Item Various approaches to EFL lesson design at university level [Articol](USARB, 2015) Varzari, Elena; Ceh, OxanaPredarea unei limbi străine este o muncă grea şi asiduă. Înainte de a intra la oră un profesor de limbă străină trebuie să ia în considerare numeroase aspecte ce ţin de predarea unei limbi străine, inclusiv de planificare. Pregătirea pentru lecţie şi planificarea lecţiei, aspecte esenţiale ale procesului de predare a limbilor străine, sunt destul de greu de a învăţa, ele îmbunătăţindu-se odată cu experienţa obţinută. Mai mult decât atât, ele nu sunt aspecte izolate de predare, ci sunt o parte importantă a unui proces ciclic global care implică pedagogia, curriculumul, învăţarea şi evaluarea. Prin urmare, o lecţie bună poate fi asigurată numai printr-o procedură bine gândită. Prezentul articol se axează pe aspectul proiectării unei lecţii de limba engleză ca limbă străină ( EFL) la nivel universitar. Autorii s-au întrebat dacă ar trebui să existe o abordare diferită a planificării EFL în universităţi faţă de modelul utilizat în şcoli şi licee. Vom oferi date din propria noastră experiență, precum şi date ce reies din înţelegerea acestei probleme de către colegii noştri universitari.