Browsing by Author "Stupacenco, Lidia"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Asistenţă socială : Tendinţe şi perspective : Bibliogr. sel.(Biblioteca Ştiinţifică USARB, 2003) Scurtu, Elena; Stupacenco, Lidia; Harconiţa, ElenaPrezenta bibliografie este menita sa contribuie la realizarea performantelor in activitatea asistentului social, in munca de cercetare stiintifica in domeniu, precum si in devenirea studentului ca specialist de valoare. Lucrarea bibliografică conţine informaţii în limbile română, rusă, engleză ce ţin de aspectele teoretice, practice şi axiologice referitoare la rolul, funcţiile, caracteristicile şi sarcinile asistenţei sociale. Materialul a fost structurat în dependenţă de varietatea aspectelor pe care le de semnează asistenţa socială.Item Aspecte ale tehnologiei de lucru cu hârtia în condiţiile şcolii primare [Articol](USARB, 2010) Stupacenco, Lidia; Foca, EugeniaThe work with paper is quite accessible for all the ages especially for junior school age. Origami, the art of folding paper, is an original activity comparatively new for the pupils from the Moldavian schools. In the given article we suggest some techniques of the work with paper.Item Dezvoltarea spiritului de observare la elevii mici prin intermediul fotografiei [Articol](USARB, 2006) Stupacenco, Lidia; Coirnîi, AlionaThe spirit of observation is a quality of a human personality. It is being formed during the observation activity. The present article focuses on the results of some experiment that aimed at the formation of pupils’ observation spirit in the process of their extra curricular activity in the photography class.Item Didactica sau teoria Învăţămîntului : Curs universitar(USARB, 2006) Stupacenco, LidiaLucrarea include formarea reprezentărilor despre didactică ca ştiinţă cu obiect de studiu care a evaluat din sisteme didactice; cunoaşterea categoriilor principale ale didacticii; formarea priceperii de a depista etapele procesului de învăţămînt.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 1 : Probleme generale ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Probleme generale ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 2 : Probleme curriculare ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Guţu, Vladimir; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Probleme curriculare ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 3 : Aspecte metodologice ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Guţu, Vladimir; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Aspecte metodologice ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia spirituală în contextul teoriei educaţiei [Articol](USARB, 2005) Stupacenco, LidiaIn the article “Spiritual education in the context of theory of education” the author hidhlightes the problem of ignoring the complexity of theory of education and ignoring of the epistemological status of this theory. The author tries to determine the place and the role of spiritual education that was considered the part of moral education till now.Item "Învăţare de-a lungul vieţii" - formula de succes al procesului de învăţămînt orientat spre calitatea pregătirii specialistului [Articol](USARB, 2005) Stupacenco, LidiaŞcoala superioară trece treptat de la transmiterea cunoştinţelor studenţilor la dirijarea cu activitatea cognitivă, la formarea experienţei creative a lor. Perioada de trecere presupune: evidenţa gătinţei psihologice, teoretice şi practice a studentului de a învăţa în şcoala superioară; selectarea corespunzătoare a materialului de studiu; planificarea volumului materialului ţinînd cont de accesibilitatea lui; utilizarea tehnologiilor educaţionale avansate de predare-învăţare, tehnologiilor de evaluare a cunoştinţelor studenţilor; elaborarea metodicii studierii nivelului dezvoltării spiritului de independenţă la fiecare student.Item Metodologia utilizării proiectelor creative la lecţiile de Educaţie tehnologică în clasele primare [Articol](USARB, 2011) Stupacenco, LidiaThe method of creative projects is a modern one, interactive and oriented towards the children's learning activity. This method has the following functions: organizational, educational and formative functions.Item Modelul formării culturii investigaţionale la studenţi (ciclul I, Facultatea de Pedagogie, Psihologie şi Asistenţă Socială) [Articol](USARB, 2011) Stupacenco, LidiaA modern teacher should posses both professional competencies and the culture of research: a spectrum of knowledge, skills and learning abilities that would help improve and modernize the educational system.Item Modernizarea sistemei didactice a şcolii primare rurale în contextul abordării integrativ-diferenţiate [Articol](USARB, 2011) Stupacenco, LidiaThe article shows the way of didactic system modernization in country schools based on the ideas of integration of cognitive-informational and competence-activity-based education implemented within the integrative-differential approach. In terms of those positions the subject matter of each component in the didactic system is disclosed in the context of education character in country schools in Moldova.Item Pedagogie (I). Bazele generale ale pedagogiei (conform planului de învăţămînt) : curs universitar(USARB, 2006) Stupacenco, LidiaCursul oferă explicaţii la compartimentele: Educaţia ca fenomen social; Caracterul istoric şi de clasă al educaţiei; Premise ale gândirii pedagogice în antichitate; Concepţia pedagogic; Pedagogia creştină; Gândirea pedagogică din epoca Renaşterii; Bazele generale ale pedagogiei – Ian Amos Comenius; Pedagogia clasică. “Educaţia nouă.”Item Rezistenţa educaţiei : Curs de lecţii pentru uz intern(USARB, 2008) Stupacenco, LidiaCursul de prelegeri Rezistenţa educaţiei este destinat pentru studenţii, care se pregătesc pentru a deveni profesori, educatori. Despre educaţie se scrie mult, începând cu tratate vechi şi terminând cu monografii ştiinţifice actuale, diverse lucrări: manuale, opere, romanţe, publicistică, articole şi teze ştiinţifice, eseuri, poeme, teze de doctor, recomandări metodice, directive ale Ministerului Educaţiei, etc. În toate cărţile ideile despre Educaţie sunt consacrate formării Personalităţii. Însă formarea Personalităţii este un proces anevoios, complicat, în desfăşurarea lui intervin multe obstacole, apar multiple dificultăţi şi probleme, care acumulându-se provoacă Rezistenţa, o opunere, o ignorare a influenţelor educaţionale. În cursul nominalizat tindem să arătăm esenţa Rezistenţei, cauzele rezistenţei, precum şi consecinţele ei.Item Rezistenţa educaţiei – fenomen pedagogic cu conotaţii stresogene [Articol](USARB, 2009) Stupacenco, LidiaIn the exes of researchers, educational resistance represents the state of mind of the learner, wich appeared in the process of education and expressed through ignorance, with an oppositon to all the companents of the educational process. The resistance is conveyed through diverse forms: verbal, emotional, forced, behavior. So, after the demonstration of the educational practice, the resistance of education could be a reaction of protection by the learner in the case of negative conditions in life and education that could en forced intense and chronic stress.