Browsing by Author "Sacaliuc, Nina"
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
Item Activitatea ştiinţifico-metodică în unităţile de învăţământ : (curs pentru studenţii Ciclului II, studii superioare de masterat)(USARB, 2018) Sacaliuc, NinaSuportul de curs este orientat în direcţia pregătirii studenţilor ciclului doi masterat, formându-le competenţe ce dezvăluie bazele teoretico – practice ale activităţii ştiinţifico-metodice în unităţile de învăţământ, conţinutul şi metodele instruirii cadrelor didactice, motivaţia dezvoltării profesionale ale cadrelor didactice.Item Andragogie : (curs de prelegeri pentru studenţii Ciclului 2, studii superioare de masterat)(USARB, 2012) Sacaliuc, NinaScopul acestui curs este înţelegerea problematicii complexe ce ţine de educaţia şi instruirea adulţilor; Identificarea obiectivelor prioritare ale educaţiei adulţilor. Obiective operaţionale: precizarea conceptului de andragogie ; explicarea esenţei educaţiei adulţilor; selectarea celor mai semnificative obiective ale educaţiei adulţilor; evidenţierea factorilor motivaţiei ce-i fac pe adulţi să înveţe; analiza domeniilor instruirii adulţilor.Item Aspecte ale parteneriatului cu familia în educaţia incluzivă [Articol](USARB, 2015) Sacaliuc, NinaThe article makes an attempt to tackle school-family partnership in achieving inclusive education. It emphasizes the factors underlying the education of children with special educational needs (SEN). I tis a smail feature of the educational process that determines the presence of parents with teachers.Item Bazele educaţiei timpurii : Suport de curs(USARB, 2020) Sacaliuc, NinaSuportul de curs este orientat în direcția pregătirii studenților ciclului doi masterat, formându-le competenţe ce dezvăluie bazele educaţiei; problemelor actuale de renovare a politicii educaţionale trasate în baza principiilor democratice şi umaniste.Item Bazele puericulturii şi igiena copilului : (curs de prelegeri)(USARB, 2007) Sacaliuc, NinaCursul „Bazele puericulturii şi igiena copilului” include totalitatea regulilor de creştere a copilului pentru dezvoltarea optimă a acestuia atît din punct de vedere fizic, cît şi psihic. Numai cunoscînd şi asigurînd condiţiile cele mai bune, mediul cel mai potrivit pentru dezvoltare, întărim sănătatea copiilor pentru a deveni cetăţeni vrednici ai patriei. Puericultura se ocupă nu numai de ocrotirea copilului, ci şi de a mamei, de care depinde, în primul rînd, sănătatea copilului.Item Conlucrarea instituţiei de educaţie timpurie cu familiile din care provin copii cu deficienţe afective [Articol](USARB, 2021) Sacaliuc, NinaThe article focuses on the ways in which the early education institution and the families with children having educational disabilities can collaborate. The specific psychological climate of the family is highlighted, this climate having a decisive impact on the child's emotional state, that influences his future attitude towards other people, towards himself. The difficulties faced by parents in the education of children with emotional deficiencies and the valuable indications that these families must follow are described.Item Copiii supradotați și educația lor [Articol](USARB, 2018) Sacaliuc, NinaThis article addresses the issue of gifted children, who must also be helped in those directions for which they do not have special endowment to create „authentic contact points” with those of the same age but without special skills.Item Cultura toleranţei în familie prin parteneriat educaţional [Articol](USARB, 2023) Sacaliuc, Nina; Cotos, LudmilaFamilia reprezintă cea mai importantă curea de transmitere a valorilor şi a normelor culturale din generaţie în generaţie. Ea plăsmuieşte din punct de vedere psihosocial personalitatea umană şi contribuie la dezvoltarea societăţii. Comportamentul tolerant al individului poate fi obţinut în baza educaţiei morale a acestuia şi, anume, în baza formării unităţii dintre conştiinţă şi conduita morală, ce se formează în cadrul familiei.Item Dezvoltarea calităţilor manageriale la cadrele de conducere [Articol](USARB, 2020) Sacaliuc, NinaÎn articolul dat este abordată problema dezvoltării calităţilor manageriale la cadrele de conducere. Calitatea managementului – arta de a înfăptui ceva calitativ împreună cu alte persoane şi asigură desfăşurarea activităţilor într-un mod eficient, urmărind obţinerea nivelului maxim de rezultate prin folosirea optimă a resurselor.Item Dezvoltarea competențelor manageriale la cadrele de conducere din instituțiile de educație timpurie [Articol](USARB, 2020) Sacaliuc, NinaThis article addresses the issue of developing managerial skills in management in early education institutions. The competencies and professionalism of contemporary managers have become the key concepts that play the role of a benchmark able to guide the efforts of many actors currently involved in the reform / modernization of management.Item Dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor : Suport de curs pentru studenţii ciclului II-studii superioare de masterat Specialitatea – Managementul educaţiei timpurii(USARB, 2019) Sacaliuc, NinaSuportul de curs ” Dezvoltarea socio-emoțională a preșcolarilor” se adresează, preponderent, studenților ciclului II – studii superioare de master de la specialitatea ”Managementul educației timpurii”, cadrelor didactice şi manageriale, personalului specializat din cadrul instituţiilor de învăţământ general.Item Factorii de stres la nivel de unitate de învăţământ şi influenţa lor asupra sănătăţii organizaţionale [Articol](USARB, 2014) Sacaliuc, NinaThe article dealing with aspects of theoretical stress factors drive level of education and their influence on organizational health. There is an emphasis on stress factors executive and managerial level, stress factors at the operational level, the factors generals stress. Are formulated some tips to be taken into consideration for the purpose of controlling stress.Item Formarea culturii pedagogice la cadrele didactice debutante [Articol](USARB, 2017) Sacaliuc, NinaThis article discusses the problem of debutant teachers’ pedagogical culture formation. The author analyzes such concepts as: culture, personal culture, specialist culture, humanitarian culture. There are revealed the following functions: developmental function, cognitive function, diagnostic function, coordination function, communicative function.Item Formarea stilului democratic managerial la nivel de instituție de educație timpurie [Articol](USARB, 2018) Sacaliuc, NinaThe article deals with the issue of the formation of the managerial democratic style at the level of the early education institution. Contemporary society is undergoing major transformations that call for new approaches in confronting organizations with the environment and implicitly in management thinking and practice. Preschool education requires revisiting the existing management system in order to form a democratic educational system.Item Impactul mediului socio-familial şi al instituţiei preşcolare în devenirea copilului ca personalitate [Aticol](USARB, 2018) Sacaliuc, NinaThe article deals with the problem of parents to step pedagogical culture of partnership. The emphasis on the term „educational culture” of the parents, the parents educational culture components. It highlights key positions that determine the content, organization kindergarten-family partnership. It analyzes the results of the questionnaire for the parents included in the experiment, related to the stage of partnership pedagogical culture.Item Influenţa mediului socio-familial în depăşirea fenomenului rezistenţei educaţiei la copii [Articol](USARB, 2014) Sacaliuc, NinaThe article focuses on the influence of social and family environment to overcome the resistance phenomenon in children education. It outlines conditions of successful education child in the family; environmental conditions that ensure normal development of the child.Item Integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în activitățile practice [Articol](USARB, 2018) Sacaliuc, NinaThis article addresses the issue of integrating children with special educational needs into practical activities. Special educational requirements are additional to and complementary to the general education objectives for a child in difficulty. Without the proper approach to these special requirements, we can not really talk about equalizing the chances / prerequisites for access, participation and social integration.Item Managementul formării competenţelor pedagogice la cadrele didactice din ciclul primar [Articol](USARB, 2016) Sacaliuc, NinaThe article „Formation of Future Teachers’ Professional Competences’ deals with current problems of teacher training. The author emphasizes the professional competence together with cognitive, emotional, motivational, and managerial capacities. These competences are thoroughly studied, and thus we can say, that the idea of professional competence brings a significant transition from „what” to „how”. It contributes to the realization of a formative training and also requires an effort of duration and systematic educational actions.Item Managementul realizării conţinuturilor integrate la educaţia literar-artistică şi artistico-plastică în ciclul primar [Articol](USARB, 2024) Sacaliuc, NinaÎn articol se descrie problema ce ţine de realizarea conţinuturilor integrate la educaţia literar-artistică şi artistico-plastică in ciclul primar. Se defineşte termenul „integrare” din punct de vedere psihologic şi pedagogic; se pune accent pe aspectele curriculare pe care le propune elevilor cadrul didactic; se indică mecanismele de bază ale metodologiei propuse ce se desfăşoară sub diverse forme. Autoarea descrie succint activitatea experimentală orientată la elaborarea unei metodici de lucru în scopul realizării conţinuturilor integrate la educaţia literar-artistică şi artistico-plastică. În concluzie, se indică faptul că programa de realizare a conţinuturilor integrate s-a dovedit a fi una formativă în planurile estetic, psihologic şi pedagogic. The article describes the issue of implementing integrated content in literary-artistic and artistic-plastic education at the primary level. It defines the term “integration” from psychological and pedagogical perspectives; emphasizes the curricular aspects proposed to students by the teacher; and outlines the basic mechanisms of the proposed methodology, which is carried out in various forms. The author briefly describes the experimental activity aimed at developing a working methodology for achieving integrated content in literary-artistic and artistic-plastic education. In conclusion, it is noted that the program for achieving integrated content has proven to be formative in aesthetic, psychological, and pedagogical terms.Item Modalităţi de formare a comunicării manageriale la managerii şcolari [Articol](USARB, 2015) Sacaliuc, NinaThe paper addresses the problem of management communication training to school managers. It uses samples of the subjects included in the experiment to examine the conditions of formation of culture of managerial communication, managerial communication skills determination, establishing relations of communication between managers and subordinates. Describe your training program to streamline management communication in the management.