Browsing by Author "Rusov, Veronica"
Now showing 1 - 20 of 41
Results Per Page
Sort Options
Item Activităţi de autocorectare a comportamentului părinţilor copii cărora opun rezistenţă la educaţie [Articol](USARB, 2014) Rusov, VeronicaLa façon dont les parents agissent envers leurs enfants joue un rôle crucial dans leur développement social, affectif et cognitif. Mais qu’est-ce qui conduit les parents à agir comme ils le font? Quels sont les programmes les plus efficaces pour améliorer les habiletés parentales?Item Aesthetic education of children with special educational needs [Articol](USARB, 2018) Panco, Tatiana; Rusov, VeronicaThe article deals with the problem of aesthetic education of children with special educational needs. The role of art, its impact on the successful teaching and adaptation of children in the general education are shown. The tasks of the aesthetic orientation of the curriculum in work with this category of children are determined. The necessity of providing methodically correct perception of works of art and the necessity of taking into account the peculiarities of psychophysi-cal development of special children, are substantiated. Particular attention is paid to the development of the emotional sphere of schoolchildren, as this affects the development of significant mental processes, thinking, memory, attention, perception, and imagination.Item Aspecte metodologice ale autoevaluării în învăţămîntul primar [Articol](USARB, 2011) Rusov, VeronicaSelf-appraisal it's a quality of vocational training in the nursery school. The achieved appropriate ability o self-appraisal is the result of pedagogical action. Self-appraisal is on ability that „ is formed ”, but is not a gift ", and the background of this capacity can be formed from the childhood.Item Bariere în reflecţia studentului asupra învăţării [Articol](USARB, 2023) Rusov, VeronicaÎn învăţământul superior, reflecţia este fost văzută ca o condiţie prealabilă pentru predarea de calitate, dar rămâne a fi o metodă explorată secvenţial. Există puţine cercetări empirice cu privire la factorii care determină reflexivitatea studenţilor în condiţiile formării profesionale iniţiale. Acest articol se concentrează pe cele mai recente strategii de stimulare a gândirii reflexive la studenţi, punctând beneficiile. Sunt puse în lumină provocările practice şi obstacolele întâlnite de studenţii în procesul de dezvoltare a abilităţilor de a reflecta constructiv asupra propriei învăţări.Item Cercetare pedagogică : Suport de curs(USARB, 2020) Rusov, Veronica; Cotos, LudmilaSuportul de curs Cercetarea pedagogică îşi propune ini ţierea studenţilor în fundamentele teoretice, metodologice şi aplicative, diferitele tipuri de demersuri investigative caracteristice proceselor educaţionale, postulând faptul că cercetarea pedagogică reprezintă o strategie de acţiune firească, proprie oricărui cadru didactic şi necesară pentru evoluţia sa profesională în cariera didactică. Îmbinarea predării cu elemente de investiga ţie personală asigură premisele practicii pedagogice mai flexibile şi mai creative. Lucrarea argumentează aportul decisiv al cercetării pedagogice la construirea şi asumarea identităţii profesionale a cadrelor didactice care trebuie să conştientizeze faptul că orice cadru didactic poate şi trebuie să realizeze cercetări pedagogice care susţin şi ameliorează predarea şi care pot conduce la schimbări pozitive în practicile sale educative.Item Condiții de asigurare a învățării perceptive [Articol](USARB, 2018) Rusov, VeronicaPerceptual learning forms important foundations of complex cognitive processes. Perceptual learning involves relatively long-lasting changes to an organism’s perceptual system that improve its ability to respond to its environment. Four mechanisms of perceptual learning are discussed: attention weighting, imprinting, differentiation, and unitization. By attention weighting, perception becomes adapted to tasks and environments by increasing the attention paid to important dimensions and features.Item Curriculum modificat la matematică în clasa a III a – abordare practică [Articol](USARB, 2018) Railean, Natalia; Rusov, VeronicaThe aim of this article is to analyse curriculum modifie, how to plan a meaningful and individually adapted curriculum related to class curriculum as a means to realise the international principle of inclusive education .Item Curriculum Vitae al programului de studiu 142.03/142.02 Pedagogie în învăţământul primar şi pedagogie preşcolară [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Şova, Tatiana; Rusov, VeronicaIn the present study is presented „curriculum vitae” of the study program 142.03/142.02 „Primary education pedagogy and Pre-school pedagogy” by the following algorithm: general description of curricular structure of the program of study, key elements and their function, typical organization of the study program, objectives, content, course paper, finalities, profile, access and enrolment, career fields, employment opportunities and professional development opportunities, support offered to students in organizing and conducting internships, support given to students in the organization and realization of teaching practice, quality assurance measures, course evaluation by students, occupying academic and non-academic positions.Item ``Curriculum vitae`` al programului de studiu 142.03/142.02 Pedagogie în învăţămîntul primar şi pedagogie preşcolară [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Şova, Tatiana; Rusov, VeronicaIn the present study is presented „curriculum vitae” of the study program 142.03/142.02 „Primary education pedagogy and Pre-school pedagogy” by the following algorithm: general description of curricular structure of the program of study, key elements and their function, typical organization of the study program, objectives, content, course paper, finalities, profile, access and enrolment, career fields, employment opportunities and professional development opportunities, support offered to students in organizing and conducting internships, support given to students in the organization and realization of teaching practice, quality assurance measures, course evaluation by students, occupying academic and non-academic positions.Item Dialogul reflexiv – condiţie de implementare a învăţării centrate pe student [Articol](USARB, 2024) Rusov, VeronicaÎn articol este accentuat impactul semnificativ al dialogului reflexiv în procesul de dezvoltare personală şi profesională a studenţilor, care constă în oportunitatea de a se cunoaşte mai bine, de a-şi explora propriile gânduri, emoţii, valori şi atitudini în legătură cu învăţarea şi dezvoltarea personală, de a înţelege mai profund propriilor competenţe, interese şi nevoi, precum şi a modului în care acestea pot influenţa procesul de învăţare. Autorul oferă exemple de întrebări specifice dialogului reflexiv, care s-au dovedit a fi utile în încurajarea studentului să-şi asume responsabilitatea pentru propria învăţare şi dezvoltare, să reflecteze asupra propriilor experienţe, progrese şi provocări pentru a deveni conştient de importanţa implicării active şi a angajamentului personal în procesul de învăţare. The article emphasizes the significant impact of reflective dialogue on the personal and professional development of students, which consists of the opportunity to know oneself better, to explore one's own thoughts, emotions, values, and attitudes towards learning and personal growth, to gain a deeper understanding of one's own competencies, interests, and needs, as well as how they can influence the learning process. The author provides examples of specific questions in reflective dialogue that have proven to be useful in encouraging students to take responsibility for their own learning and development, to reflect on their experiences, progress, and challenges in order to become aware of the importance of active engagement and personal commitment in the learning process.Item Dimensiunea ergonomică a clasei inclusive [Articol](USARB, 2016) Rusov, VeronicaBien que l'espace scolaire est souvent perçue comme difficile a adapter en fonction de l'âge des enfants, les objectifs des activités d'enseignement, les formes d'organisation du groupe d'enfants, les particularités du développement des enfants ayant des besoins particuliers, etc. la recherche en éducation nécessite une approche distincte des questions pertinentes pour l'établissement d'un climat scolaire positif et inclusif. L'article résume la façon d'adapter l'espace d'apprentissage aux besoins des enfants ayant des besoins éducatifs spéciaux.Item Diminuarea rezistenţei la educaţie prin optimizarea climatului organizaţional al şcolii [Articol](USARB, 2014) Rusov, Veronica; Demenciuc, NataliaThis article propose the answers to some questions, for example: When do the students' behavioral trend require policies and plans at the school level? How can we examine the school environment to see what we can make positive changes in the school environment? What are the best tools to assess how students and teachers perceive the learning climate or context of their school?Item Educaţia incluzivă : Ghid metodic pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice(USARB, 2021) Rusov, Veronica; Şova, Tatiana; Pereteatcu, Maria, recenzent; Lichii, Dana, recenzentÎn lucrare este valorificată experiența autorilor obținută în mai multe proiecte de cercetări științifice aplicative și proiecte implementate de ONG-uri din țară, în organizarea și desfășurarea diverselor activități de formare profesională a cadrelor didactice și manageriale din învățământul preuniversitar și universitar. Urmând sesiunile de formare propuse, cadrele didactice își vor dezvolta deprinderile de elaborare a materialelor individualizate (PEI, CM, Proiectări de lungă durată, proiecte didactice ale lecției, Fișe de autoevaluare a lecției, Teste individualizate de evaluare, Fișe individualizate de lucru la lecție, Sarcini adaptate etc.).Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, Ediţia a 2-a, 07 octombrie, 2016(USARB, 2016) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională"Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative ,,Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conferinţei ştiinţifico-practice internaţionale, Ed. a 4-a, 19 oct. 2018(USARB, 2018) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Rusov, Veronica; Panco, TatianaMaterialele Conferinței conțin 102 de articole științifico-metodice a celor 100 de autori din Republica Moldova (57), România (14), Ucraina (10), Federația Rusă (4), Belarus (16), Italia (1). Articolele, elaborate în 4 limbi (româna, rusa, italiana, engleza) sunt clasificate conform cinci direcții tematice: • Probleme actuale în pregătirea cadrelor didactice pentru incluziunea educațională; • Strategii didactice incluzive; • Servicii de sprijin pentru copii cu CES; • Sinergia parteneriatelor în educația incluzivă; • Managementul educației incluzive.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, 25 septembrie, 2015(USARB, 2015) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională „Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative „Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Educaţie interculturală: Ghid metodologic şi suport de curs pentru viitorii pedagogi(USARB, 2020) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Trinca, Lilia; Chira, Oxana; Jacota-Dragan, Olga; Beţivu, Aurelia; Foca, EugeniaGhidul metodologic este o continuare logică a conţinuturilor prevăzute de curriculumul universitar Educaţie interculturală, axându-se sistemic pe crearea unor situaţii de învăţare interactive şi integrative, prin diverse aplicaţii practice, sarcini pentru lucrul individual dirijat, care presupun analiză, sinteză, reflecţii, întrebări, comentarii şi extensii. Se insistă asupra valorificării potenţialului intelectual al formabililor şi asupra schimbării atitudinii prin dezvoltarea comportamentelor interculturale. Lucrarea de faţă este destinată studenţilor, participanţilor la cursuri de formare profesională continuă, cadrelor didactice universitare şi celor din învăţământul general, pentru a sprijini studiul individual la unităţile de curs ce tratează problematica educaţiei interculturale. Prin activităţile propuse se urmăreşte dezvoltarea competenţelor interculturale la nivel de atitudini, cunoştinţe şi capacităţi.Item Educaţie interculturală: Îndrumar metodic la practica pedagogică : Ciclul 1, licenţă(USARB, 2022) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Trinca, Lilia; Chira, Oxana; Beţivu, Aurelia; Foca, Eugenia; Jacota-Dragan, OlgaScopul îndrumarului este de a face educaţia interculturală mai relevantă pentru viitorii profesori. Materialele propuse în îndrumar contribuie la lărgirea perspectivelor interculturale pentru a face faţă cerinţelor diferitor medii educaţionale multietnice. Îndrumarul evidenţiază căi constructive de explorare a conţinuturilor interculturale în cadrul practicii pedagogice şi contribuie la conştientizarea importanţei dimensiunii culturale a viitoarei profesii. Îndrumarul pentru practica pedagogică este recomandat studenţilor ciclului I, studii superioare de licenţă, care-şi fac studiile la specialităţile din Domeniul 011 Ştiinţe ale educaţiei pentru cultivarea şi promovarea valorilor profesionale şi general-umane formate în cadrul unităţilor de curs şi în special, a respectării principiilor educaţiei interculturale: toleranţa, egalitatea, complementaritatea valorilor, valorizarea specificului spiritual al valorilor locale ataşându-le la valorile generale ale umanității, valorificarea cadrului educaţional în spiritul diversităţii, drepturilor omului, egalităţii de şanse, dialogului intercultural, promovării identităţii şi cetăţeniei.Item Factorii transferului de inovaţii în educaţie : Studiu analitic(USARB, 2018) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Cotos, LudmilaPrezentul Studiu este o analiză generală a factorilor ce asigură transferul de inovații în educație și asigură punctul de pornire pentru identificarea condițiilor de implementare eficientă a schimbării. Studiul poate fi considerat un suport informativ pentru persoanele interesate în vederea dezvoltării culturii inovării la nivel de instituție de învățământ.Item Formarea competențelor profesionale pentru educația incluzivă în cadrul programului de profesionalizare „Managementul educației incluzive” [Articol](USARB, 2016) Pereteatcu, Maria; Rusov, VeronicaThis article tackles the problem of preparing support teachers through the master program "Management of inclusive education". Beneficiaries of this program are graduates of all specializations Cycle I (Licenta), willing to engage in activities of inclusive education, rehabilitation and instructional design. Article content identifies jobs and functions for graduates, as well as students’ specific competences formed within specialization subjects and specialization internship.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »