Browsing by Author "Panco, Tatiana"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Aesthetic education of children with special educational needs [Articol](USARB, 2018) Panco, Tatiana; Rusov, VeronicaThe article deals with the problem of aesthetic education of children with special educational needs. The role of art, its impact on the successful teaching and adaptation of children in the general education are shown. The tasks of the aesthetic orientation of the curriculum in work with this category of children are determined. The necessity of providing methodically correct perception of works of art and the necessity of taking into account the peculiarities of psychophysi-cal development of special children, are substantiated. Particular attention is paid to the development of the emotional sphere of schoolchildren, as this affects the development of significant mental processes, thinking, memory, attention, perception, and imagination.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, Ediţia a 2-a, 07 octombrie, 2016(USARB, 2016) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională"Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative ,,Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii : Materialele Conferinţei ştiinţifico-practice internaţionale, Ed. a 4-a, 19 oct. 2018(USARB, 2018) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Rusov, Veronica; Panco, TatianaMaterialele Conferinței conțin 102 de articole științifico-metodice a celor 100 de autori din Republica Moldova (57), România (14), Ucraina (10), Federația Rusă (4), Belarus (16), Italia (1). Articolele, elaborate în 4 limbi (româna, rusa, italiana, engleza) sunt clasificate conform cinci direcții tematice: • Probleme actuale în pregătirea cadrelor didactice pentru incluziunea educațională; • Strategii didactice incluzive; • Servicii de sprijin pentru copii cu CES; • Sinergia parteneriatelor în educația incluzivă; • Managementul educației incluzive.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, 25 septembrie, 2015(USARB, 2015) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională „Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative „Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Etnopedagogia – baza educaţiei societăţii interculturale [Articol](USARB, 2017) Nasu, Ilie; Panco, TatianaIn the article is addressed to intercultural education. The authors believe the issue of strengthening multi-ethnic society based on intercultural education becomes is a major problem in Moldova. The whole society and state institutions are involved in development of the whole society: kindergarten, school, vocational education system - technical, higher education institutions, local governments, government, and parliament. Ethnopedagogics puts the foundation for a multiethnic society intercultural; contribute to a sustainable society, able to develop successfully in the future.Item Ghid de practică pedagogică la specialitatea „Pedagogie în învăţământul primar” : Pentru studenţii ciclului I, studii superioare de licenţă(USARB, 2017) Şova, Tatiana; Panco, Tatiana; Beţivu, Aurelia; Pereteatcu, Maria, recenzent; Guţalov, Lilia, recenzentPrezentul ghid reprezintă un suport pentru studenţii ciclului I, studii uperioare de licenţă, specialitățile „Pedagogie în învățământul primar și Pedagogie preșcolară” și Pedagogie în învățământul primar și Limba engleză” pentru realizarea practicii pedagogice la specialitatea „Pedagogie în învățământul primar”. Prin stagiul de practică se înțelege activitatea desfășurată de studenți, în conformitate cu planul de învățământ, în scopul verificării aplicabilității practice a achizițiilor însușite în cadrul programului de studii, dar și oferirea posibilităților de dezvoltare/formare a potențialului de lucru creator al viitorului cadru didactic.Item Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015(USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Zorilo, Larisa; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Foca, Eugenia; Panco, TatianaVolumul inserează materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte USARB, care a avut loc în 29 octombrie 2015. Articolele publicate în culegere sunt semnate de cadre didactice de la USARB, precum şi de cadre didactice şi specialişti din ţară şi de peste hotare.