Browsing by Author "Nicorici, Maria"
Now showing 1 - 20 of 29
Results Per Page
Sort Options
Item „ABC"- ul elaborării şi susţinerii unei teze Ştiinţifice: de an de licenţă, de masterat : (Îndrumar metodologico-practic)(2011) Buzdugan, Vasile; Nicorici, Maria; Stadnic, StanislavLucrarea reprezintă un ghid - reper pentru parcurgerea ascensiunii şi edificarea studentului în materie de calificaţie ca cercetător ştiinţific, începând cu identificarea interesului, conturarea aspectului şi temei de cercetare şi fructificarea cercetării într-o lucrare ştiinţifică – o teză de an, lucrare de licenţă / de masterat, precum şi indicaţii metodice vizând elaborarea acestor lucrări şi susţinerea lor în faţa comisiilor de evaluare respective. Ghidul se adresează: celor care intenţionează să realizeze o lucrare ştiinţifică (studenţi, masteranzi, eventual şi doctoranzi), furnizând sfaturi cu privire la modul de realizare a tezelor; profesorilor coordonatori ca instrument de îndrumare unitară şi sistematică a studenţilor; comisiilor de examinare, ca suport pentru instituirea unor criterii unitare de evaluare a unor astfel de lucrări.Item Activitatea metodică (repere metodice-suport pentru tinerii manageri-responsabili de activitatea metodică în școală)(USARB, 2014) Nicorici, MariaLucrarea este un suport pentru tinerii manageri responsabili de activitatea metodică în şcoală.Item Dezvoltarea durabilă(USARB, 2011) Nicorici, MariaComunicarea include informații despre conceptul de „dezvoltare durabilă”, scopul și dimensiunile dezvoltării durabile.Item Dobîndirea competenţelor de a rezolva probleme(USARB, 2013) Nicorici, MariaLucrarea relatează importanţa dobîndirii competenţelor de a rezolva probleme şi include urmatoarele etape: Activităţi de integrare pentru formarea competenţelor; Caracteristicile unei situaţii de integrare; Exemple de activităţi de integrare; Elementele principale a unei probleme; Algoritmul rezolvării unei probleme.Item Elaborarea sarcinilor didactice pe nivele cognitive la biologie(USARB, 2012) Nicorici, MariaLucrarea este sistematizată pe capitole: definiţie de sarcină didactică, reguli de elaborare, variante de SD pentru fiecare nivel (exemple) și evaluare.Item Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Citologie și morfologie vegetală (specialitatea Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență(USARB, 2009) Nicorici, MariaLucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor de laborator la disciplina: Citologie şi morfologie vegetală. Fiecare lucrare este alcătuită din patru părţi componente: informare-documentare, sarcini pentru cercetare - examinare, interpretare şi evaluare. Se recomandă ca material didactic suport pentru studenţii facultăţilor universitare de biologie şi geografie, studenţilor practicanţi, cât şi cadrelor didactice tinere care predau cursul respectiv.Item Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență(USARB, 2009) Nicorici, MariaLucrarea include fişele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie şi Chimie; Geografie şi Biologie)Item Formarea competenţelor - pilonul formării viitorului specialist : (masă rotundă pentru profesorii de biologie, geografie şi chimie sosiţi la olimpiada zonală 2012)(USARB, 2012) Nicorici, MariaLucrarea tratează problema formelor tradiţionale de educaţie profesională, unde specialistul este pregătit să însuşească funcţii profesionale, dar nu să le realizeze. Pentru a depăşi aceste dificultăţi, la nivel de politici educaţionale s-a decis a trece la un Curriculum axat pe competenţe.Item Formarea competenţelor didactice – concept al învăţămîntului formativ [Articol](USARB, 2011) Nicorici, MariaL'article présente un aperçu generale sur les compétences didactique et certains moyens de leurs formation dans le processus éducatif.Item Indicaţii metodice la rezolvarea problemelor la genetică(USARB, 2009) Nicorici, MariaLucrarea dată, propune un ciclu de lucrări, care are drept scop familiarizarea studenţilor în aspect teoretic şi practic cu tehnici de laborator din domeniul genetic. Lucrarea este adresată viitorilor specialişti, care doresc să-şi prospere cunoştinţele din domeniul dat.Item Îndrumar la rezolvarea problemelor. Disciplina: Genetica : Specialitățile: Geografie și biologie; Biologie și chimie; Didactica biologiei(USARB, 2010) Nicorici, MariaLucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor practice la genetică. Se recomandă ca material didactic suport pentru profesorii de biologie, studenţilor şi masteranzilor de la specialităţile: biologie şi chimie, geografie şi biologie.Item Îndrumări metodice la realizarea practicii pedagogice: (Specialitatea Didactica Biologiei). Ciclul II masterat(USARB, 2010) Nicorici, MariaLucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplina de studiu biologia. Realizată ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru studenţii practicanţi, cât şi ca suport didactic pentru profesorul-mentor la disciplina de studiu din instituţia de aplicaţie şi pentru profesorul metodist de la facultate.Item Îndrumări metodice la realizarea practicii pedagogice: (specialitatea Geografie și Biologie, Biologie și Chimie). Ciclul I (studii superioare de licență)(USARB, 2010) Nicorici, MariaLucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplinele de studiu (biologie, geografie şi chimie). Prezentul îndrumar serveşte ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru studenţii practicanţi, cât şi ca suport didactic pentru profesorul-mentor la disciplina de studiu din instituţia de aplicaţie şi pentru profesorul metodist de la facultate.Item Învăţarea eficientă - modalitate de realizare a competenţelor profesionale [Articol](USARB, 2011) Nicorici, Maria; Nicorici, IvanL'apprentissage est un aspect du processus éducatif, conduit et évalué directement ou indirectement par l'enseignant, qui consiste en assimilation, transformation, accommodation, amélioration, reconstruction, fixation et reproduction consciente, progressive, volontaires et relativement interdépendante des compétences, aptitudes et attitudes. Par le processus de l’apprentissage on acquérit et on réalise des compétences professionelles. Pour que cet acte de professionnalisme puisse etre réalisé avec le succès il est nécessaire que chaque enseignant réorganise le travaille dans une nouvelle vision et dimension didactique.Item Metode de evaluare alternativă la biologie [Articol](USARB, 2004) Nicorici, MariaThe evaluation as an integrant part of the educational process represents an important stage in teaching disciplines. One of the alternative forms of evaluation and usage in the frame of the final evaluations is in fact the test. Therefore are represented some algorithm steps in test realiation within biology classes (constitution of a matrix of specialites - test - standard for correction - evaluation).Item Metodologia didactică(USARB, 2013) Nicorici, MariaLucrarea include noţiuni ale obiectivelor educaţiei prin antrenarea elevilor în situaţii eficiente de învăţare ce presupune cunoaşterea şi utilizarea unui sistem de strategii, metode, procedee şi tehnici didactice.Item Modalităţi de elaborare a obiectivelor(USARB, 2013) Nicorici, MariaLucrarea include noţiuni despre modalităţile de elaborare a obiectivelor. Noua paradigmă educaţională presupune realizarea învăţării prin valorificarea capacităţii elevilor de dobândire a competenţelor, ceea ce este trasat şi în noile programe şcolare.Item Motivaţia în procesul educaţional [Articol](USARB, 2015) Nicorici, MariaLa motivation est un élément indispensable pour toute l’activité. La formation de la motivation est un des problèmes fondamentaux de l’école moderne. La motivation est la clé du succès dans la formation. Elle ne se produit pas spontanément, les enseignants est obligatoire de créer des conditions favorables. Dans l’article sont exposés et quelques méthodes et techniques de motivation de l’apprentissage dans un environnement éducatif.Item Racordarea interogării multiprocesuale la elaborarea sarcinilor didactice pe nivele [Articol](USARB, 2005) Nicorici, MariaActualmente prezintă interes necesitatea şi importanţa implementării “Interogării multiprocesuale” – tehnică a programului Lectură, Scriere pentru Dezvoltarea Gândirii Critice. Utilizarea acestei tehnici în cadrul orelor este foarte benefică, si utilă atât pentru profesor, cât şi pentru student, fiindcă atestă concomitent nivelul profesionalismului, măiestria dascălului şi al respondentului de a lansa şi răspunde la întrebări adecvate situaţiei.Item Rolul profesorului în obţinerea performanţelor(USARB, 2011) Nicorici, MariaLucrarea reflectă rolul profesorului în obţinerea performanţelor. Profesorul este principalul agent educaţional în realizarea învăţământului de calitate.