Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
USARB logoMISISQ logoRepository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Nicorici, Maria"

Now showing 1 - 20 of 29
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    „ABC"- ul elaborării şi susţinerii unei teze Ştiinţifice: de an de licenţă, de masterat : (Îndrumar metodologico-practic)
    (2011) Buzdugan, Vasile; Nicorici, Maria; Stadnic, Stanislav
    Lucrarea reprezintă un ghid - reper pentru parcurgerea ascensiunii şi edificarea studentului în materie de calificaţie ca cercetător ştiinţific, începând cu identificarea interesului, conturarea aspectului şi temei de cercetare şi fructificarea cercetării într-o lucrare ştiinţifică – o teză de an, lucrare de licenţă / de masterat, precum şi indicaţii metodice vizând elaborarea acestor lucrări şi susţinerea lor în faţa comisiilor de evaluare respective. Ghidul se adresează: celor care intenţionează să realizeze o lucrare ştiinţifică (studenţi, masteranzi, eventual şi doctoranzi), furnizând sfaturi cu privire la modul de realizare a tezelor; profesorilor coordonatori ca instrument de îndrumare unitară şi sistematică a studenţilor; comisiilor de examinare, ca suport pentru instituirea unor criterii unitare de evaluare a unor astfel de lucrări.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Activitatea metodică (repere metodice-suport pentru tinerii manageri-responsabili de activitatea metodică în școală)
    (USARB, 2014) Nicorici, Maria
    Lucrarea este un suport pentru tinerii manageri responsabili de activitatea metodică în şcoală.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Dezvoltarea durabilă
    (USARB, 2011) Nicorici, Maria
    Comunicarea include informații despre conceptul de „dezvoltare durabilă”, scopul și dimensiunile dezvoltării durabile.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Dobîndirea competenţelor de a rezolva probleme
    (USARB, 2013) Nicorici, Maria
    Lucrarea relatează importanţa dobîndirii competenţelor de a rezolva probleme şi include urmatoarele etape: Activităţi de integrare pentru formarea competenţelor; Caracteristicile unei situaţii de integrare; Exemple de activităţi de integrare; Elementele principale a unei probleme; Algoritmul rezolvării unei probleme.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Elaborarea sarcinilor didactice pe nivele cognitive la biologie
    (USARB, 2012) Nicorici, Maria
    Lucrarea este sistematizată pe capitole: definiţie de sarcină didactică, reguli de elaborare, variante de SD pentru fiecare nivel (exemple) și evaluare.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Citologie și morfologie vegetală (specialitatea Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență
    (USARB, 2009) Nicorici, Maria
    Lucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor de laborator la disciplina: Citologie şi morfologie vegetală. Fiecare lucrare este alcătuită din patru părţi componente: informare-documentare, sarcini pentru cercetare - examinare, interpretare şi evaluare. Se recomandă ca material didactic suport pentru studenţii facultăţilor universitare de biologie şi geografie, studenţilor practicanţi, cât şi cadrelor didactice tinere care predau cursul respectiv.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Fișele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie și Chimie ; Geografie și Biologie). Ciclul I licență
    (USARB, 2009) Nicorici, Maria
    Lucrarea include fişele lucrărilor de laborator la disciplina : Sistematica plantelor (sp. Biologie şi Chimie; Geografie şi Biologie)
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Formarea competenţelor - pilonul formării viitorului specialist : (masă rotundă pentru profesorii de biologie, geografie şi chimie sosiţi la olimpiada zonală 2012)
    (USARB, 2012) Nicorici, Maria
    Lucrarea tratează problema formelor tradiţionale de educaţie profesională, unde specialistul este pregătit să însuşească funcţii profesionale, dar nu să le realizeze. Pentru a depăşi aceste dificultăţi, la nivel de politici educaţionale s-a decis a trece la un Curriculum axat pe competenţe.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Formarea competenţelor didactice – concept al învăţămîntului formativ [Articol]
    (USARB, 2011) Nicorici, Maria
    L'article présente un aperçu generale sur les compétences didactique et certains moyens de leurs formation dans le processus éducatif.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Indicaţii metodice la rezolvarea problemelor la genetică
    (USARB, 2009) Nicorici, Maria
    Lucrarea dată, propune un ciclu de lucrări, care are drept scop familiarizarea studenţilor în aspect teoretic şi practic cu tehnici de laborator din domeniul genetic. Lucrarea este adresată viitorilor specialişti, care doresc să-şi prospere cunoştinţele din domeniul dat.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Îndrumar la rezolvarea problemelor. Disciplina: Genetica : Specialitățile: Geografie și biologie; Biologie și chimie; Didactica biologiei
    (USARB, 2010) Nicorici, Maria
    Lucrarea de faţă conţine algoritmul realizării lucrărilor practice la genetică. Se recomandă ca material didactic suport pentru profesorii de biologie, studenţilor şi masteranzilor de la specialităţile: biologie şi chimie, geografie şi biologie.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Îndrumări metodice la realizarea practicii pedagogice: (Specialitatea Didactica Biologiei). Ciclul II masterat
    (USARB, 2010) Nicorici, Maria
    Lucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplina de studiu biologia. Realizată ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru studenţii practicanţi, cât şi ca suport didactic pentru profesorul-mentor la disciplina de studiu din instituţia de aplicaţie şi pentru profesorul metodist de la facultate.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Îndrumări metodice la realizarea practicii pedagogice: (specialitatea Geografie și Biologie, Biologie și Chimie). Ciclul I (studii superioare de licență)
    (USARB, 2010) Nicorici, Maria
    Lucrarea de faţă abordează prevederile realizării practicii pedagogice la disciplinele de studiu (biologie, geografie şi chimie). Prezentul îndrumar serveşte ca o sursă de informare şi formare ştiinţifico-didactică pentru studenţii practicanţi, cât şi ca suport didactic pentru profesorul-mentor la disciplina de studiu din instituţia de aplicaţie şi pentru profesorul metodist de la facultate.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Învăţarea eficientă - modalitate de realizare a competenţelor profesionale [Articol]
    (USARB, 2011) Nicorici, Maria; Nicorici, Ivan
    L'apprentissage est un aspect du processus éducatif, conduit et évalué directement ou indirectement par l'enseignant, qui consiste en assimilation, transformation, accommodation, amélioration, reconstruction, fixation et reproduction consciente, progressive, volontaires et relativement interdépendante des compétences, aptitudes et attitudes. Par le processus de l’apprentissage on acquérit et on réalise des compétences professionelles. Pour que cet acte de professionnalisme puisse etre réalisé avec le succès il est nécessaire que chaque enseignant réorganise le travaille dans une nouvelle vision et dimension didactique.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Metode de evaluare alternativă la biologie [Articol]
    (USARB, 2004) Nicorici, Maria
    The evaluation as an integrant part of the educational process represents an important stage in teaching disciplines. One of the alternative forms of evaluation and usage in the frame of the final evaluations is in fact the test. Therefore are represented some algorithm steps in test realiation within biology classes (constitution of a matrix of specialites - test - standard for correction - evaluation).
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Metodologia didactică
    (USARB, 2013) Nicorici, Maria
    Lucrarea include noţiuni ale obiectivelor educaţiei prin antrenarea elevilor în situaţii eficiente de învăţare ce presupune cunoaşterea şi utilizarea unui sistem de strategii, metode, procedee şi tehnici didactice.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Modalităţi de elaborare a obiectivelor
    (USARB, 2013) Nicorici, Maria
    Lucrarea include noţiuni despre modalităţile de elaborare a obiectivelor. Noua paradigmă educaţională presupune realizarea învăţării prin valorificarea capacităţii elevilor de dobândire a competenţelor, ceea ce este trasat şi în noile programe şcolare.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Motivaţia în procesul educaţional [Articol]
    (USARB, 2015) Nicorici, Maria
    La motivation est un élément indispensable pour toute l’activité. La formation de la motivation est un des problèmes fondamentaux de l’école moderne. La motivation est la clé du succès dans la formation. Elle ne se produit pas spontanément, les enseignants est obligatoire de créer des conditions favorables. Dans l’article sont exposés et quelques méthodes et techniques de motivation de l’apprentissage dans un environnement éducatif.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Racordarea interogării multiprocesuale la elaborarea sarcinilor didactice pe nivele [Articol]
    (USARB, 2005) Nicorici, Maria
    Actualmente prezintă interes necesitatea şi importanţa implementării “Interogării multiprocesuale” – tehnică a programului Lectură, Scriere pentru Dezvoltarea Gândirii Critice. Utilizarea acestei tehnici în cadrul orelor este foarte benefică, si utilă atât pentru profesor, cât şi pentru student, fiindcă atestă concomitent nivelul profesionalismului, măiestria dascălului şi al respondentului de a lansa şi răspunde la întrebări adecvate situaţiei.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Rolul profesorului în obţinerea performanţelor
    (USARB, 2011) Nicorici, Maria
    Lucrarea reflectă rolul profesorului în obţinerea performanţelor. Profesorul este principalul agent educaţional în realizarea învăţământului de calitate.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback