Browsing by Author "Gagim, Ion"
Now showing 1 - 20 of 43
Results Per Page
Sort Options
Item Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior: strategii, forme, metode : Materialele Conf. şt. Intern. consacrate aniversării a 60-a de la fundarea Univ. de Stat "Alecu Russo", 5-7 oct. 2005, Bălţi. Vol. I(USARB, 2005) Cabac, Valeriu; Gagim, Ion; Pereteatcu, Maria; Priţcan, Valentina; Musteaţă, LilianaVolumul include comunicările prezentate în cadrul Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale “Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior: strategii, forme, metode”, consacrată aniversării a 60 de ani din ziua fundării Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi. În această culegere şi-au publicat articolele mai mulţi cercetători din ţară şi de peste hotare, abordând în exclusivitate problema calităţii în formarea specialiştilor în învăţământul superior.Item Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior: strategii, forme, metode : Materialele Conf. şt. Intern. consacrate aniversării a 60-a de la fundarea Univ. de Stat "Alecu Russo", 5-7 oct. 2005, Bălţi. Vol. II(USARB, 2005) Cabac, Valeriu; Gagim, Ion; Priţcan, Valentina; Pereteatcu, Maria; Musteaţă, LilianaVolumul include comunicările prezentate în cadrul Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale “Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior: strategii, forme, metode”, consacrată aniversării a 60 de ani din ziua fundării Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi. În această culegere şi-au publicat articolele mai mulţi cercetători din ţară şi de peste hotare, abordând în exclusivitate problema calităţii în formarea specialiştilor în învăţământul superior.Item Cartea – un alt instrument al muzicianului [Articol](USARB, 2006) Gagim, IonCartea trebuie să se afle neapărat pe masa de lucru a muzicianului alături de partitură şi alături de instrumentul muzical. Cine uită acest adevăr nu poate pretinde la titlul de muzician cu actele în regulă. Cei care profesează muzica la Universitatea noastră, precum şi consumatorii de muzică – studenţi, cadre didactice etc. – au noroc în acest sens. Biblioteca Ştiinţifică le pune la dispoziţie un număr mare de cărţi şi documente: de muzică, despre muzică. Pentru profesionişti sînt puse la dispoziţie partituri, monografii, manuale, culegeri, reviste de specialitate etc., pentru amatori – cărţi de popularizare a muzicii, de însuşire a artei de a audia şi înţelege muzica etc.Item Crezul nostru : [despre revista Artă şi Educaţie Artistică] [Articol](USARB, 2006) Gagim, IonÎn articol se descrie ideea apariţiei revistei „Artă şi Educaţie Artistică : revistă de cultură, ştiinţă şi practică educaţională”.Item Dimensiunea psihologică a muzicii(USARB, 2003) Gagim, IonMonografia urmăreşte cercetarea complexă a uneia din cele mai „nebuloase” probleme ale cunoaşterii umane – relaţia muzicii cu lumea psihică. Este realizată în baza datelor recente ale psihologiei artei şi muzicologiei, precum şi ale unui şir de domenii de graniţă – psihologie generală, fiziologie, biologie, muzicoterapie, fizică, pedagogie muzicală, filozofie, metafizică, teoria artei, ezoterie ş.a. – fără de care investigaţia ar fi rămas deficitară în punctele ei esenţiale. Se adresează specialiştilor în muzică şi psihologie, precum şi tuturor celor interesaţi de tainica acţiune a artei sunetului asupra universului nostru interior.Item Dimensiuni teoretice şi metodologice ale formării culturii artistic-estetice la elevii claselor primare: Studiu monografic(USARB, 2022) Gînju, Tatiana; Gagim, IonPrezenta lucrare abordează teoriile celor mai renumiţi specialişti din domeniu, cu privire la precizarea conceptului de cultură artistic-estetică cu referire la elevii claselor primare; sistematizarea metodologiilor ELA-EM; modelul teoretic de formare a culturii artistic-estetice elevilor claselor primare, întemeiat pe principiul interacţiunii artelor, interacţiunii literaturii-muzicii, ELA-EM şi a metodologiilor ELA-EM; structurarea metodologiilor specifice receptării-comunicării-interpretării artistice. Lucrarea „Dimensiuni teoretice şi metodologice ale formării culturii artistic-estetice la elevii claselor primare” constituie un suport ştiinţifico-metodologic pentru studenţi şi cadrele didactice în problematica dată.Item Dimitrie Cuclin, Filozof al muzicii [Articol](USARB, 2006) Gagim, IonÎn acest articol autorul vorbeşte despre Dimitrie Cuclin, Filozof al muzicii.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 1 : Probleme generale ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Probleme generale ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 2 : Probleme curriculare ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Guţu, Vladimir; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Probleme curriculare ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan : Materialele Conf. Int., 19-21 mai, 2005. Vol. 3 : Aspecte metodologice ale educaţiei artistic-spirituale(USARB, 2005) Gagim, Ion; Cozma, Carmen; Abdullin, Eduard; Stupacenco, Lidia; Tetelea, Margarita; Guţu, Vladimir; Coroi, EugenLucrarea include materialele ştiinţifice prezentate la Conferinţa Internaţională „Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţămîntului contemporan”, cu genericul „Aspecte metodologice ale educaţiei artistic-spirituale”, care a avut loc pe 19-21 mai, 2005 în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi.Item Educaţia muzicală ca element definitoriu al formării spiritual-artistice în pedagogia Waldorf [Articol](USARB, 2005) Surdu, Violeta; Gagim, IonMusical education consists a defining element of artistic spiritual education in Waldorf’s pedagogy. There is a spiritual sciece about the man in the centre of education’s process througn muzic that was founded by Rudolf Steiner. The process of the facilitations are centred according the necessity as a result of forming the musical culture of the pupils as a component part to their spiritual culture.Item Educaţia muzicală permanentă: Concept şi strategii de realizare(USARB, 2016) Cosumov, Marina; Gagim, IonÎn lucrarea Educaţia muzicală permanentă: Concept şi strategii de realizare, autorul lansează teza superiorităţii activităţilor din afara lecţiilor de educaţie muzicală în raport cu cele de la clasă, conform căreia tema pe acasă la educaţia muzicală „reprezintă singurul mijloc de control al activităţii muzicale, dar, mai ales, cel mai important mijloc de realizare a educaţiei artistice ce se extinde dincolo de perimetrii şcolii…”.Item Educaţia muzicală terapeutică: metodă şi aplicaţii în activitatea de recuperare a elevilor cu CES [Articol](USARB, 2021) Jucan, Aurica Atrash; Gagim, IonThe idea of Therapeutic Music Education as a new teaching method, based on three areas in their interaction – music, psychology and pedagogy – respond to the need imposed by the new requirements of the education system, which is called to provide a development framework, corresponding to the educational and formative needs both for normal children and for those with special needs. Although the term „therapy” refers to the treatment of people diagnosed with certain conditions, it can also be used with the broader meaning of „support” or „help” offered to normal people, who are unable to exceed certain thresholds or as a means of support and encouragement of daily activities. The article exposed the essence of the concept of therapeutic music aducation, presents some experimental applications and the results obtained.Item Educaţia şi arta în era subiectivismului [Articol](USARB, 2005) Gagim, IonThe modern thinking from different spheres of science and practical life points to the necessity of promotion the knowledge concerning phenomenon as Subject individual , as unrepeatable being , the internal man as incorruptible entity, the intime universe with the resources of feelings, emotions, moods, experiences and aspirations. In the context of the contemporary provocation spiritual searching’s become more intensely in rational era. The convinction of valuing only one side of human ego, as Ratio used excessively in actual education becomes dangerously for human existance. It is necessary to applicate another side called to capitalized Emotio with its aspects: intuition, imagination, revelation and other processes of the right emisphere. It seems the objectivism era progresses into subjectivism era. One of the supreme aspects of ability formation necessary for human integration is Art , respectively Artistical Education, its role increases in formation of the spiritual individual.Item Elements of the semantics of music in artistic education [Articol](USARB, 2018) Gagim, IonOne of the central issues in music (and in music education) is understanding music, understanding its content and the message it conveys. The language of the sound art is esoteric. It is full of hidden meanings that require deciphering, and, as such, it is open to various interpretations. "What does music express?" is the fundamental question in this art. For this reason, the semantics of music is an important discipline in training musicians and music lovers who are eager to discover the secrets of this art. The author addresses the issue both from the scientific and from the practical point of view so that the material could be used in institutions of artistic education and, in adapted form, in institutions of general education. The present article deals with the issue from the perspective of its complexity, of the characteristics and aspects of the content of music by exposing various types of semantics and different semantic layers of music depending on various factors. At the same time, it offers data and notions related to this topic, which can be used in different music disciplines in the respective institutions.Item Experienţa de cercetare – componentă a formării de specialitate: Materialele conferinţei ştiinţifice a studenţilor, 31 oct. 2006(USARB, 2006) Gagim, Ion; Pleşca, Alexandru; Cuharschi, Daniela; Stratu, Aurelia; Fodor, Ina; Musteaţă, LilianaCulegerea de faţă înserează materialele Conferinţei Ştiinţifice a studenţilor şi masteranzilor din 31 octombrie 2006 apărută la Presa universitară bălţeană în 2006. În lucrare sunt publicate articolele ştiinţifice ale studenţilor şi masteranzilor de la USARBItem Experienţa de cercetare - componentă indispensabilă a formării de specialitate : Materialele conf. şt. a studenţilor şi masteranzilor, ed. a 5-a, 4-5 noiem. 2009(USARB, 2010) Gagim, Ion; Minciuna, I.; Stanţieru, S.Culegerea de faţă înserează materialele Conferinţei Ştiinţifice a studenţilor şi masteranzilor din 4-5 noiembrie 2009 apărută la Presa universitară bălţeană în 2010. Comunicările sînt aranjate pe facultăţi după cum urmează: Facultatea de Drept, Facultatea de Tehnică, Fizică, Matematică şi Informatică, Facultatea de Economie, Facultatea de Ştiinţe ale Naturii şi Agroecologiei, Facultatea de Filologie, Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, Facultatea de Pedagogie, Psihologie şi Asistenţă Socială.Item Formarea culturii etnoartistice la elevi prin valorificarea didactică a Teatrului Popular : Autoreferatul tezei de doctor în ştiinţe pedagogice : Specialitatea: 532.02. Didactica şcolară (Muzica)(USARB, 2017) Gavriliţă, Laura; Gagim, IonProblema formării culturii etnoartistice la elevi este actualizată prin schimbările socio-economice, procesele politice, istorice şi culturale care au loc acum în legătură cu problema globalizării. Deşi nevalorificat în totalitate, și mai ales din perspective pedagogice, folclorul a păstrat autentice valori artistice din domeniul poeziei, prozei, cântecului şi dansului popular, unele prezente în forme sincretice, așa cum e cazul teatrului popular, ce reunește elemente literare, dramatice, de costumație, coregrafice și în primul rând muzicale, în forme foarte diferite. Teatrul popular ne obligă la redefinirea noțiunii de patriotism prin prisma atitudinii față de valorile spirituale multiseculare ale poporului nostru.Item Formarea gândirii transdisciplinare ca metaobiectiv educaţional universitar [Articol](USARB, 2005) Gagim, IonÎn articol se abordează obiectivul de formare a atitudinii transdisciplinare a studenţilor de la specialităţile de pedagogie muzicală din cadrul USARB.Item Formarea muzicologică a profesorului de educaţie muzicală [Articol](USARB, 2007) Gagim, IonThe musical-interpretative training (intrumental, vocal, conducting) as well as the general and special pshycopedagogic training, the teacher of musical education is contronted to the necessity of a good theoreico-musical formation – the basis of professional training of each musician. The traditional theoretic disciplines (Harmony, Forms, History of music, Contra-point) are called to realize this objective. At the same time they do not debate (in spite of this study subjects) musical phenomena will treat the general laws of the music art, expressed in the musicological terminology and not knowing it the professional competence of each specialist in the musical field stays defective. In the present material we propose a variant of the university curricula for the discipline Introduction in Musicology. The course consists of four chapters: I Musicology as Science.II Music Dimensions and their Musicologic Correspondents III. Music and Musicology bordering with other sciences. IV Elements of Historic Musicology
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »