Browsing by Author "Cotos, Ludmila"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
Item Cercetare pedagogică : Suport de curs(USARB, 2020) Rusov, Veronica; Cotos, LudmilaSuportul de curs Cercetarea pedagogică îşi propune ini ţierea studenţilor în fundamentele teoretice, metodologice şi aplicative, diferitele tipuri de demersuri investigative caracteristice proceselor educaţionale, postulând faptul că cercetarea pedagogică reprezintă o strategie de acţiune firească, proprie oricărui cadru didactic şi necesară pentru evoluţia sa profesională în cariera didactică. Îmbinarea predării cu elemente de investiga ţie personală asigură premisele practicii pedagogice mai flexibile şi mai creative. Lucrarea argumentează aportul decisiv al cercetării pedagogice la construirea şi asumarea identităţii profesionale a cadrelor didactice care trebuie să conştientizeze faptul că orice cadru didactic poate şi trebuie să realizeze cercetări pedagogice care susţin şi ameliorează predarea şi care pot conduce la schimbări pozitive în practicile sale educative.Item Cultura managerială - componentă a culturii organizaţionale în instituţiile preşcolare [Articol](USARB, 2015) Cotos, LudmilaIn this article it is argued the importance of the problem of managerial culture, which is confirmed by the practice of human development, as well as the many researches in the fields of philosophy, pedagogy and psychology of management. Also, were analyzed the theoretical foundations of the managerial culture: concepts of the term of culture, organizational culture, management culture.Item Cultura toleranţei în familie prin parteneriat educaţional [Articol](USARB, 2023) Sacaliuc, Nina; Cotos, LudmilaFamilia reprezintă cea mai importantă curea de transmitere a valorilor şi a normelor culturale din generaţie în generaţie. Ea plăsmuieşte din punct de vedere psihosocial personalitatea umană şi contribuie la dezvoltarea societăţii. Comportamentul tolerant al individului poate fi obţinut în baza educaţiei morale a acestuia şi, anume, în baza formării unităţii dintre conştiinţă şi conduita morală, ce se formează în cadrul familiei.Item Dezvoltarea capacităţilor artistico-creatoare la elevii claselor primare în cadrul activităţilor extracurriculare [Articol](USARB, 2021) Cotos, LudmilaThis article addresses the issue of developing artistic and creative abilities in primary school students in extracurricular activities, such as: literary evenings, literary competitions, victorines, etc.Item Dezvoltarea capacităților cognitive la preșcolarii mari în cadrul jocurilor de reproducere a figurilor-siluetă [Articol](USARB, 2017) Cotos, LudmilaIn given article are described games for reproduction of the silhouette figures: Tangram, Coulomb, Pentamino, Mongol, Magic Circle, Vietnamese. These games develop cognitive capacities children's. They also contribute to the development of spatial imagination, of logical and of intuitive thinking.Item Dezvoltarea comportamentului organizațional prin strategii manageriale [Articol](USARB, 2020) Cotos, LudmilaÎn articolul dat este abordată problema dezvoltării comportamentului organizațional prin strategii manageriale. Organizaţia trebuie să facă faţă unei provocări puternice atunci când contextul real în care trebuie să funcţioneze conţine elemente din ce în ce mai divergente în raport cu factorii care i-au modelat cultura şi structura.Item Dimensiunea interculturală a instituţiei de învăţământ [Articol](USARB, 2023) Cotos, LudmilaÎn această lume dinamică şi în continuă schimbare, şcolile înţeleg pe deplin necesitatea de a evolua şi de a inova pentru a oferi elevilor cele mai bune practici educaţionale. Şcolile interculturale promovează subiecte internaţionale de educaţie, construind o bază solidă de înţelegere culturală. Cultura şcolii trebuie să se schimbe pentru a găzdui elevii din culturi diferite şi pentru a-i face pe toţi să simtă un sentiment de egalitate. În articol sunt abordate cele mai relevante caracteristici ale şcolii contemporane care tinde să promoveze educaţia interculturală.Item Evaluarea dificultăţilor de autocontrol emoţional la copii cu cerinţe educaţionale speciale [Articol](USARB, 2021) Cotos, LudmilaThe need to research this issue is determined by: a) the lack of complex research focused on this issue; b) the impressive number of children with SEN who need individualized educational support; c) implementation of the provisions of educational policies in the fields of deinstitutionalization and development of inclusive education. A contradictory situation has been created in the theory and practice of education: on the one hand, the policies of educational inclusion and the development of individualized educational support services are insistently promoted, on the other hand, there is a lack of comprehensive research and psycho-pedagogical models children in the conditions of early education. The article presents the results of a study on self-control skills in children with special educational needs. The findings can be used to create the right conditions for the emotional development of the child at the level of the preschool institution.Item Factorii transferului de inovaţii în educaţie : Studiu analitic(USARB, 2018) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Cotos, LudmilaPrezentul Studiu este o analiză generală a factorilor ce asigură transferul de inovații în educație și asigură punctul de pornire pentru identificarea condițiilor de implementare eficientă a schimbării. Studiul poate fi considerat un suport informativ pentru persoanele interesate în vederea dezvoltării culturii inovării la nivel de instituție de învățământ.Item Familiarizarea studenților cu jocurile de reproducere a figurilor-siluete în cadrul unității de curs „matematica distractivă pentru preșcolari” [Articol](USARB, 2020) Cotos, LudmilaThis article addresses the issue of familiarizing students with the games of figure-silhouette reproduction in the course unit „Fun Mathematics‖. Mathematical amusements are presented in different types of problems, exercises, games on transformations in space, modeling, reproduction of figures-silhouettes, plastic images in certain parts.Item Formarea reprezentărilor geometrice în educaţia timpurie : Ghid metodic pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice(USARB, 2021) Cotos, Ludmila; Pereteatcu, Maria, recenzent; Clichici, Veronica, recenzentGhidul metodic pentru formarea inițială și continuă a cadrelor didactice „Formarea reprezentărilor geometrice în educația timpurie” este destinat tuturor celor interesați de dezvoltarea domeniului cognitiv la copii de vârstă preșcolară. Aspectele teoretico-metodice, descrise în prima parte a ghidului, vor contribui la facilitarea predării-învățării-evaluării activităților cuconținut de geometrie pentru a asigura progresul în dezvoltarea copiilor. Partea a două oferă o colecţie de probleme și jocuri aferente conţinuturilor geometrice, astfel încât învăţarea elementelor de geometrie în grădiniță să devină interesantă, accesibilă şi să genereze performanţele scontate.Item Formarea şi dezvoltarea culturii manageriale în instituţia preşcolară(USARB, 2018) Cotos, Ludmila; Cojocaru, VictoriaLucrarea abordează o problematică de importanţă majoră care pune în valoare formarea şi dezvoltarea culturii manageriale în instituţia preşcolară. În lucrare este descris cadrul metodologic de formare a culturii manageriale şi este propus Modelul pedagogic de formare a culturii manageriale în instituţia preşcolară şi metodologia de implementare a lui. De asemenea este elucidat demersul de dezvoltare a culturii manageriale în instituţia preşcolară. Rezultatele cercetării contribuie la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului instituţiilor preşcolare şi pot fi aplicate în cadrul formării iniţiale şi continue a educatorilor, masteranzilor, managerilor din instituţiile preşcolare, fiind un suport ştiinţifico-metodologic de valoare.Item Impactul activităților extracurriculare asupra dezvoltării capacităților creatoare la copii cu Cerinţe educaţionale speciale [Articol](USARB, 2017) Cotos, LudmilaThis article addresses the issue of the need to use extracurricular activities on the development of creative capacities in children with special educational needs. The following forms of organization of extracurricular activities are mentioned: imaginary excursion, serate, artistic and plastic activity, creative game, contest.Item Impactul jocurilor matematice distractive în dezvoltarea percepției vizuale la copiii cu deficienţe de vedere [Articol](USARB, 2016) Cotos, LudmilaThis article approaches the issue of development of visual perception to preschoolers with visual impairments via entertaining mathematical of the game. Will be reflected on the concepts: perception, visual impairments, entertaining mathematical the game.Item Incursiune în evoluţia conceptului de management al inovaţiilor [Articol](USARB, 2018) Cotos, Ludmila; Beţivu, AureliaThis article deals with the evolution of the concept of innovation management, which is the basic factor of the reconstruction and development process and consists in the fact that it is not related to conducting a stable, well organized activity, but a mobile activity subject to various modifications , ie it is indispensable to areas where a flexible driving system is needed.Item Inovația în școală: bariere și succese [Articol](USARB, 2019) Cotos, LudmilaThis article addresses the problem of innovation in the school, which represents a product of a higher, primary type, of pedagogical creativity, validated by its originality and the relevance confirmed at the social level, at the scale of the system and of the education process.Item Managementul inovaţiilor în educaţie: Ghid metodic pentru cadrele manageriale şi didactice(USARB, 2019) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Cotos, Ludmila; Cojocaru, Victoria, recenzent; Zorilo, Larisa, recenzent; Guţalov, Lilia, recenzentStructura Ghidului metodic include 10 ateliere în care este abordat complex fenomenul pedagogic al transferului inovațional accentul fiind pus pe condițiile ce determină succesul procesului inovaţional. Conținuturile atelierelor sunt axate sistemic pe crearea situaţiilor de învăţare interactive şi integrative prin diverse aplicaţii practice,sarcini pentru lucrul individual, care presupun analiză, sinteză, reflecţii, întrebări, comentarii şi extensii. Accentul este pus pe aspectul formativ insistându-se asupra valorificării potenţialului intelectual și a experienței profesionale privind implementarea inovațiilor. Recomandările metodice stimulează motivaţia pentru implementarea inovațiilor, diminuarea stresului, pentru sporirea performanţelor profesionale în vederea promovării unei culturi a inovării.Item Managementul organizaţional : Suport de curs(USARB, 2021) Rusov, Veronica; Cotos, Ludmila; Şova, Tatiana, recenzent; Goraş-Postică, Viorica, recenzentSuportul de curs „Managementul organizațional” este destinat studenților programului de studii superioare de master „Managementul educațional” (90/120 ECTS), domeniul general de studiu 011 Științe ale educației. Lucrarea conţine 5 unități de conținut abordate prin două dimensiuni distincte: dimensiunea didactică de conţinut propriu-zis (preluat din lucrări ştiinţifice, manuale etc.) în domeniul managementului organizației educaționale şi dimensiunea metodologică originală a autorului (o prezentare şi interpretare pe nou a conţinuturilor, asigurarea metodologică şi instrumentarul de lucru).Item Rolul stilului managerial în dezvoltarea culturii organizaţionale [Articol](USARB, 2017) Cotos, LudmilaIn the given article is approached the impact problem of leadership style in the development of organizational culture. Are presented succinctly and clearly the managerial styles: authoritarian, democratic and permissive. Managerial style of the teams contributes significantly to solving optimal objectives, as it represents self-organization of the team activities, defines the nature of internal relations, efficiency of methods, forms of action used.Item Valențele activităților creative în creșterea coeziunii grupului școlar [Articol](USARB, 2019) Cotos, LudmilaIn this article is elucidated the problem of cohesion of the school group. There are also developed various creative activities that will help to increase school group cohesion. Taking into account the importance of forming the cohesion of the school group, which can become an important educational factor that creates conditions for group and group education, we assume that under the favorable conditions of the cohesive training school group it is possible to maintain the well-being of each member of the group nonuniform.