Browsing by Author "Ciobanu, Lora"
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
Item Aspecte didactice ale pregătirii studenţilor facultăţilor pedagogice pentru implementarea "Noilor educaţii" în şcoala primară [Articol](USARB, 2011) Ciobanu, LoraThis article tackles some elements of the university teaching process which characterize the training of the students of pedagogical faculties to value „the new education” in the primary school. A number of methods and teaching forms which are interpreted in a new way are underlined, pointing out concrete solutions.Item Aspecte metodologice ale dezvoltării verbal-artistice a preşcolarilor mari cu ADHD [Articol](USARB, 2017) Ciobanu, LoraThis article refers to some specific ways of working individually and in small groups with children marked by ADHD syndrome in terms of verbal-artistic development. It highlights the psycho-pedagogical conditions to be observed by adults (educators, parents) in the process of verbal transmission of these children.Item Aspecte teoretico-metodologice de formare a competenţelor economice în şcoala primară [Articol](USARB, 2023) Ciobanu, LoraÎn articolul de faţă se descriu competenţele economice (competenţele specifice şi unităţile de competenţe) pentru clasele primare; se evidenţiază reperele teoretico-metodologice care stau la baza selectării conţinuturilor economice şi a tehnologiilor de predare-învăţare. În calitate de modalităţi didactice eficiente de implementare a educaţiei economice se explică următoarele: infuzionarea disciplinară, demersul disciplinar, demersul modular, demersul opţional (curriculum la decizia şcolii).Item Curriculum Vitae al programului de studiu 142.03/142.02 Pedagogie în învăţământul primar şi pedagogie preşcolară [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Şova, Tatiana; Rusov, VeronicaIn the present study is presented „curriculum vitae” of the study program 142.03/142.02 „Primary education pedagogy and Pre-school pedagogy” by the following algorithm: general description of curricular structure of the program of study, key elements and their function, typical organization of the study program, objectives, content, course paper, finalities, profile, access and enrolment, career fields, employment opportunities and professional development opportunities, support offered to students in organizing and conducting internships, support given to students in the organization and realization of teaching practice, quality assurance measures, course evaluation by students, occupying academic and non-academic positions.Item ``Curriculum vitae`` al programului de studiu 142.03/142.02 Pedagogie în învăţămîntul primar şi pedagogie preşcolară [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Şova, Tatiana; Rusov, VeronicaIn the present study is presented „curriculum vitae” of the study program 142.03/142.02 „Primary education pedagogy and Pre-school pedagogy” by the following algorithm: general description of curricular structure of the program of study, key elements and their function, typical organization of the study program, objectives, content, course paper, finalities, profile, access and enrolment, career fields, employment opportunities and professional development opportunities, support offered to students in organizing and conducting internships, support given to students in the organization and realization of teaching practice, quality assurance measures, course evaluation by students, occupying academic and non-academic positions.Item Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii. Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, 25 septembrie, 2015(USARB, 2015) Zorilo, Larisa; Pereteatcu, Maria; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Panco, TatianaConferința ştiinţifico-practică internaţională „Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" a fost organizată în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative „Optimizarea procesului educației incluzive prin formarea continuă a cadrelor didactice din ciclul preșcolar și primar”. În cecretările ştiinţifice ale cadrelor didcatice sînt relatate noile viziuni asupra procesului educaţional, care trebuie să pornească de la premisa responsabilităţii sociale şi profesionale a cadrului didactic, care trebuie format continuu şi susţinut pentru cunoaşterea şi aplicarea tehnologiilor didactice de adaptare/diferenţiere curriculară, evaluare şi promovare.Item Impactul educaţiei economice asupra corectării comportamentelor economice negative în familie [Articol](USARB, 2014) Ciobanu, Lora: In the present article highlights the results of a sociological survey conducted on a sample of 205 families with reference to preparing parents for making economic education in the family. It highlights several forms of collaboration to school with the family that contribute to positive economic behavior: parent meetings, lectures for parents, individual and group counseling for parents, family visits.Item Modalităţi de valorificare a unităţii tematice „Ştiinţe” în clasa a III-a (programul educaţional Pas cu Pas) [Articol](USARB, 2017) Ciobanu, LoraThis article argues the need for thematic design in the subject Sciences in Primary Classes from the point of view of achieving the principle of interdisciplinarity ("Step by Step" Educational Program). In the above-mentioned context, an experimentally approved pedagogical model is described; the content of work done in the five content units obligatory for the class is read: reading and writing, mathematics, scientific knowledge, social studies, arts.Item Modalităţi didactice de pregătire a elevilor din ciclul primar pentru activitatea teatralizată [Articol](USARB, 2020) Ciobanu, LoraÎn articolul de faţă se descriu mai multe modalităţile didactice de pregătire a elevilor din ciclul primar pentru activitatea teatralizată. Ele sunt grupate în două direcţii: 1) pregătirea iniţială pentru activitatea teatralizată şi 2) menţinerea interesului constant pentru această activitate. De asemenea, se evidenţiază şi principiile care au stat la baza elaborării programului experimental.Item Modernizarea procesului de evaluare a rezultatelor academice ale studenţilor la Catedra de ştiinţe ale educaţiei [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, LoraIn this article it highlights the specific assessment of students' academic results in mono / dual specialties specialty Pedagogy and Education in primary and pre-primary Education & Pedagogy in primary education and English Language.Item Orientări strategice în procesul de implementare a managementului academic la nivel de facultate [Articol](USARB, 2017) Ciobanu, LoraThis article highlights the advantages gained from the implementation of strategic management at faculty level: provides the necessary framework for the plenary involvement of the entire academic body in the educational process; ensures unity of conception and action at all levels of the faculty; is a form of leadership well suited to anticipating future problems; contributes to the significant improvement of academic achievements obtained by students.Item Rezistenţa la educaţie : Note de curs pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice(USARB, 2014) Zorilo, Larisa; Ciobanu, Lora; Foca, Eugenia; Rusov, Veronica; Şova, TatianaSuportul de curs „Rezistența la educație” vine să completeze pregătirea profesională inițială și continuă a cadrelor didactice în contextul rezistenței la educație a elevilor prin cele șase capitole în care se regăsesc diverse tipuri de informații și activități specifice fenomenului vizat, și anume: delimitările conceptuale, cauzele comportamentelor opozante, descrierea traseului metodologic de formare/dezvoltare a disciplinării pozitive prin programele respective. Un rol deosebit se acordă în Suportul de curs didactogeniilor și metodologiei de reducere a fenomenului rezistenței la educație în familiei prin parteneriatul educațional profesori-elevi-părinți.Item Rezistenţa la educaţie: soluţii şi perspective : Materialele Conf. şt.-practice int. organizată în cadrul proiectului instituţional, Cercetarea fenomenului rezistenţei educaţiei sub aspect socio-psiho-pedagogic în şcoala primară rurală, cifrul 11.817.08.70A, 30 oct. 2014, Bălţi(USARB, 2014) Zorilo, Larisa; Ciobanu, Lora; Rusov, Veronica; Foca, Eugenia; Şova, TatianaLucrarea include articolele prezentate la conferinţa ştiinţifico-practică internaţională organizată în cadrul proiectului instituţional, Cercetarea fenomenului rezistenţei educaţiei sub aspect socio-psiho-pedagogic în şcoala primară rurală. La conferinţă au participat mai mulţi specialişti în domeniu atât din ţară cât şi de peste hotarele ei.Item Sintetizarea analitică a nivelului de pregătire a pedagogilor preşcolari în domeniul formării culturii economice elementare la copii [Articol](USARB, 2005) Ciobanu, LoraS-a efectuat o examinare a competenţelor profesionale ale educatorilor prin aplicarea următoarelor acţiuni: observarea diverselor activităţi şi momente din programul zilei, convorbiri individuale cu educatorii, analiza experienţei de lucru, analiza proiectelor didactice, un chestionar propus educatorilor pentru completare care a fost structurat în conformitate cu ciclograma educatorului în problema educaţiei economice a preşcolarilor mariItem Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar : Materialele conf. şt. intern. consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, 29 oct. 2015(USARB, 2015) Ciobanu, Lora; Zorilo, Larisa; Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Foca, Eugenia; Panco, TatianaVolumul inserează materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte USARB, care a avut loc în 29 octombrie 2015. Articolele publicate în culegere sunt semnate de cadre didactice de la USARB, precum şi de cadre didactice şi specialişti din ţară şi de peste hotare.Item Utilizarea tehnologiilor ludice în pregătirea studenţilor pentru activitatea de dirigenţie [Articol](USARB, 2011) Mihailov, Maria; Ciobanu, LoraThe article reflects aspects of optimization of didactic technologies to develop students’ competences which they need in order to use ludic technologies in the educational process. It reflects the content and the methodology of applying ludic technologies with social and psychological character to develop young pupils’ value attitude towards the environment.Item Valoarea didactică a experienţelor la lecţiile de ştiinţe [Articol](USARB, 2018) Ciobanu, LoraThe present article highlights the didactic value of elementary experiences in science lessons in primary classes; Typology of experiences; The didactic approach to implementing the method during science lessons.Item Valoarea formativă a observărilor la lecţiile de ştiinţe în clasele primare [Articol](USARB, 2015) Ciobanu, LoraIn the present article highlights the value of Formative Observation science lessons in primary school. For this purpose highlight the lessons of science observations types and methods of organizing them.