Browsing by Author "Chira, Oxana, conducător şt."
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Anglizismen in der Deutschen Sprache. Integration und Verwendung [Articol](USARB, 2019) Doţiuc, Iana; Chira, Oxana, conducător şt.The article examines the problem of the growing negative influence of the English language on the German language, the excessive use of the anglicisms in the German speech, especially in the youth environment, not always conditioned loan of words or the creation of artificial English words inside the German language, which threatens the loss of its individuality and keeping as a cultural heritage.Item Kochkunst: fachsprache der gastronomie [Articol](USARB, 2021) Bologa, Ana; Chira, Oxana, conducător şt.Termenul gastronomie se definește nu doar prin arta de a găti, ci și prin relația dintre cultură și alimentație. Studiul terminologiei gastronomice, care se caracterizează prin termenii de specialitate specifici acestui domeniu, prezintă un mare interes, întrucât domeniul gastronomiei se află în continuă schimbare, ceea ce are drept rezultat apariția unor termeni noi. Termenii gastronomici, la rândul lor, însoțiți de rețetele acestora, au tendința de a călători dintr-o cultură în alta, respectiv dintr-o imbă în alta. Astfel, demersul de față are drept scop de a analiza influența altor culturi asupra limbajului de specialitate gastronomic german.Item Schwierigkeiten bei der übersetzung deutscher berufsbezeichnungen ins russische [Articol](USARB, 2023) Micherina, Natalia; Chira, Oxana, conducător şt.Multe probleme legate de traducere au fost studiate de mult timp, dar există încă lacune car trebuie explorate, iar numele de profesii sunt una dintre aceste lacune car atenţia noastră sporită. În prezent, studiul unităţilor care denotă profesii şi posturi de muncă este foarte important, deoarece acestea reprezintă unul dintre cele mai dinamice subsisteme lexicale în curs de dezvoltare în limba germană şi în limba rusă modernă. În acest articol vom analiza mai detaliat caracteristicile formării numelor de profesii, clasificarea lor, precum şi dificultăţile întâmpinate în procesul de traducere.Item Sprachliche analyse der euphemismen im bereich „wirtschaft“ [Aticol](USARB, 2021) Popistaş, Valentina; Chira, Oxana, conducător şt.Articolul este dedicat studiului vocabularului eufemistic din domeniul economic. Corpusul selectat din ziarele germane actuale relevă actualitatea și originalitatea cercetării și prezența eufemismelor în limbajul economic. Reflecțiile noastre pe marginea fenomenului cercetat au fost făcute în baza ziarelor, la care se adaugă un număr considerabil de lucrări germane dedicate studiului unităților eufemistice. Eufemismele substituie subiectele tabu în discursul economic. Rezultatele cercetării demonstrează, de asemenea, că funcția dominantă a utilizării eufemismelor în discursul economic este de a atenua informația.Item Sprachliche Höflichkeit in Interkultureller Kommunikation und im daf-unterricht [Articol](USARB, 2024) Lungu, Irina; Chira, Oxana, conducător şt.This article deals with the category of politeness in communication based on the works of linguists. Politeness as an element of everyday communication provides a stable and conflict-free process, as it is a regulator of human behaviour. The aim of the article is to analyse the most used everyday means of expression, both linguistic and grammatical, used by representatives of different cultures to implement the category of politeness in the process of communication, as well as to prove the necessity of using polite forms at the lesson of German as a foreign language.Item Zum funktionieren der wortneubildungen in den deutschen werbetexten [Articol](USARB, 2021) Dreglea, Olesea; Chira, Oxana, conducător şt.Există o mulțime de cercetări care analizează publicitatea din diferite perspective. Publicitatea ca fenomen general nu mai poate fi redusă la un singur domeniu din viața societății contemporane. Ea trebuie privită ca un întreg fiind prezentă în mai multe branșe precum: economie, politică, cultură, medicină, sociologie, psihologie etc. În acest articol vom expune doar cele mai reprezentative exemple din ziarele germane. În continuare vom prezenta definițiile cele mai influente ale conceptului de publicitate cu scopul de a evidenția multiplele aspecte ale acestui domeniu.