Browsing by Author "Cabac, Ghenadie"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Organizarea instruirii profesionale adaptive în instituțiile de învățământ superior(USARB, 2019) Zastînceanu, Liubov; Negara, Corina; Moglan, Diana; Popov, Lidia; Deinego, Nona; Gaşiţoi, Natalia; Cabac, Ghenadie; Skutniţki, Olesea; Rotari, TatianaLucrarea este rezultatul cercetărilor realizate în cadrul proiectului instituțional de cercetare 15.817.06.27A Dirijarea formării competențelor profesionale în cadrul studiilor universitare prin organizarea unui proces de instruire adaptivă (PROFADAPT). Pe lângă descrierea modelelor teoretice, monografia supusă atenției cititorilor conține exemple concrete de sarcini didactice orientate spre dezvoltarea competențelor profesionale, care pot fi preluate și adaptate la particularitățile studenților de la specialitățile respective ale altor universități din țară. Monografia este adresată, în primul rând, cadrelor didactice universitare. Poate fi utilă studenților de la ciclurile II și III a specializărilor didactice.Item Particularităţile metodologice de proiectare a traseelor individuale de învăţare a studenţilor în cursurile electronice la informatică (pe exemplul cursului „HTML 5”). Secialitatea 532.02 – Didactica informaticii : Autoreferatul tezei de doctor în științe pedagogice(Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017) Cabac, GhenadieAlegerea temei de cercetare a fost condiționată de existența unei probleme, care la o analiză mai profundă, poate fi apreciată drept una decisivă pentru rezultativitatea formării: implicarea fiecărui student în procesul de instruire. Aceasta, la rândul său, presupune soluționarea cel puțin al altor trei probleme: (a) luarea în considerație a scopurilor și a nevoilor de învățare ale studenților la proiectarea și realizarea formării; (b) modalitățile de formare la viitorii specialiști a cunoștințelor, abilităților și competențelor necesare pentru a face față schimbărilor; (c) impactul arhitecturii cognitive umane asupra proiectării sarcinilor de învățare.Item Traseele individuale şi activitatea comună de învăţare a studenţilor [Articol](USARB, 2015) Cabac, GhenadieOver the centuries the training in universities was organized mainly into two main forms: individual and frontal. The heterogeneity of the groups of students, on the one hand, dictates the need for individual training; on the other, involves joint activities (cooperation, collaboration) in which each student has the opportunity to "enrich" the colleagues with his/her uniqueness. The paper proposes a variant of organizing the training in which the idea of students’ joint work is preserved and at the same time, each student has the opportunity to realize his/her potential of learning, following an individual learning pathway.