Browsing by Author "Briceag, Silvia"
Now showing 1 - 20 of 68
Results Per Page
Sort Options
Item Ascultarea activă – abilitate fundamentală care aduce succesul în procesul de mediere [Articol](USARB, 2024) Briceag, Silvia; Rusu, MariaActive listening is essential for mediators who want to effectively facilitate communication between the parties involved in a conflict. This skill allows the mediator to understand not only the words being spoken but also the emotions and intentions behind them. Through techniques such as paraphrasing, open-ended questions, and feedback, the mediator creates a safe space where participants feel heard and respected. The article emphasizes that active listening not only helps clarify issues but also builds trust and fosters a collaborative atmosphere. Mediators who excel in this skill can more easily identify the underlying interests of the parties and facilitate creative solutions, thereby contributing to the success of the mediation process.Item Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective : Materialele Conf. Şt. Intern., 27 oct. 2023(USARB, 2023) Briceag, Silvia; Gaşiţoi, NataliaLucrarea încorporează materialele Conferinţei Ştiinţifice cu participare internaţională „Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective. Comunicările prezentate au vizat următoarele direcţii tematice: Psihologia în serviciul educaţiei; Personalitatea în vizorul psihologiei: realităţi şi perspective. Comunicările ştiinţifice prezentate în volum sunt utile atât specialiştilor din domeniile: psihologie, educaţie, medicină, asistenţă socială, cât şi publicului larg interesat de problemele asistenţei psihologice la etapa contemporană.Item Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective : Materialele Conf. Şt. Intern., Ed. 1-a, 23 oct. 2020(USARB, 2021) Briceag, Silvia; Secrieru, LuminiţaLucrarea cuprinde materialele Conferinţei Ştiinţifice cu participare naţională „Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective”. Comunicările prezentate au vizat următoarele direcţii tematice: Psihologia în serviciul educaţiei; Personalitatea în vizorul psihologiei: realităţi şi perspective. Comunicările ştiinţifice prezentate în volum sunt utile atât specialiştilor din domeniile: psihologie, educaţie, medicină, asistenţă socială, cât şi publicului larg interesat de problemele asistenţei psihologice la etapa contemporană.Item Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective : Materialele Conf. Şt. Intern., Ed. 5-a, 25-26 octombrie 2024(USARB, 2024) Briceag, SilviaLucrarea încorporează materialele Conferinţei Ştiinţifice cu participare internaţională „Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective, ediţia a 5-a. Comunicările prezentate au vizat următoarele direcţii tematice: Psihologia în serviciul educaţiei; Personalitatea în vizorul psihologiei: realităţi şi perspective. Comunicările ştiinţifice prezentate în volum sunt utile atât specialiştilor din domeniile: psihologie, educaţie, medicină, asistenţă socială, cât şi publicului larg interesat de problemele asistenţei psihologice la etapa contemporană.Item Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective : Materialele Conf. Şt. Intern., Ed. a 2-a, 22 oct. 2021(USARB, 2021) Briceag, Silvia; Secrieru, LuminiţaLucrarea încorporează materialele Conferinţei Ştiinţifice internaţionale „Asistenэa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective” (22.10.2021). Lucrările prezentate în acest volum sunt utile atât pentru specialiştii din domeniul psihologiei, asistenţei sociale, cât şi pentru cei din domeniul educaţional.Item Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective : Materialele Conf. Şt. Intern., Ed. a 3-a, 21 oct. 2022(USARB, 2022) Briceag, Silvia; Gaşiţoi, NataliaLucrarea cuprinde materialele Conferinţei Ştiinţifice cu participare internaţională „Asistenţa psihologică la etapa contemporană: realităţi şi perspective”. Comunicările ştiinţifice prezentate în volum sunt utile atât specialiştilor din domeniile: psihologie, educaţie, medicină, asistenţă socială, cât şi publicului larg interesat de problemele asistenţei psihologice la etapa contemporană.Item Aspecte psiho-dinamice determinate de experienţa avortului şi abordările terapeutice a sindromului post-avort [Articol](USARB, 2012) Perjari, Daniela; Briceag, SilviaPost Abortion Stress (APS) is a particular form of a broader diagnosis known in literature as Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD). The inability of SPA victim to control her feelings is enhanced by several factors: the crisis caused by pregnancy, the urgency with which she had to take a decision, the absence of a viable support system, the secret that had to keep and the denial of her loss. The article focuses on the question of finding optimal strategies for counseling post-abortion syndrome.Item Atitudinea populaţiei faţă de persoanele cu HIV/SIDA [Articol](USARB, 2021) Briceag, Silvia; Hriţcu, ŞtefanHIV - Human Immunodeficiency Virus that cannot be completely removed from the body because this type of virus has the ability to write its code in the genetic code of the host cell. An HIV infection leads after a long incubation period, for years, even decades, to the onset of AIDS (acquired immunodeficiency syndrome) is caused by the human immunodeficiency virus (HIV) which attacks and progressively destroys the body's immune system.Item Calculatorul : prieten sau inamic? [Articol](USARB, 2010) Briceag, Silvia; Garbuz, VasileThe article is devoted to unfavorable effects of computers on physical state, psychogenetic development, social and interactional development and reality perception.Item Comunicarea virtuală vizavi comunicare reală în familia marcată de migraţia economică [Articol](USARB, 2014) Briceag, Silvia; Corcevoi, MariaThis study describes a new type of family, especially transnational one. It is made up of members located in different states, but which are maintaining a regular contact through a regular communication using informational technologies. The study gives an account about family`s interaction functioning through the Internet towards the direct interaction.Item Conotaţiile stresogene ale rezistenţei la educaţie [Articol](USARB, 2013) Briceag, SilviaSindromul psihologic e provocat de emoţii prelungite cauzate în primul rînd de frustrări, situaţii conflictuale, anxietate. Există stres de suprasolicitare, dar şi stres de subsolicitare. Reţineţi că un stres moderat antrenează şi stimulează vitalitatea organismului.Item Consilierea psihologică în caz de manifestări ale rezistenţei la educaţie (perspective rogersiene) [Articol](USARB, 2012) Briceag, SilviaRezistenţa în educaţie este fenomenul care de cele mai dese ori provoacă deficite de învăţare, abateri comportamentale, definiţie de relaţionare, acte de delincvenţă. Acest fenomen este unul sesizat atît de familie cît şi de cadrele didactice. Realmente această situaţie necesită implicaţie specializată. În calitate de asistenţă specializată a acestui fenomen poate servi consilierea.Item Constelaţii de expectanţe vis-a-vis de cadrul didactic contemporan [Articol](USARB, 2017) Briceag, SilviaThe arguments that justify the actuality of this research are the changes made in society, the prognosis of the acceleration of the changes in the following stages, which impose not only the adaptation of the educational systems to the new economic, social, cultural and scientific realities but also the training within these systems Of the capacity for continuous regulation and self-perpetuation of adaptability, manifested by both actors of the educational process (pedagogue-student). In this research, we will actually try to find out what are the expectation of the pupils in several cycles of education, compared to the contemporary didactic framework. Today we find that there is an interdependent relationship between teacher and student between the teacher and the pupil, the formation of goals, the ideals for the future.Item Dezvoltarea asincronică a personalităţii – problemă a copiilor supradotaţi [Articol](USARB, 2011) Briceag, SilviaThis article dwells on the problem of individualized training aiming at forming competences at gifted pupils. Gifted children manifest unusual abilities if compared with children of the same age, though they don’t manifest stability at all levels of development. They can be fragile in some directions corresponding to their chronological age and they can appear unusually gifted in other directions where they are brighter than their chronological age shows.Item Dimensiuni ale satisfacţiei profesionale la educatori [Articol](USARB, 2014) Briceag, SilviaThis article contains some experimental investigations about proffesional imporovement as well as sources of well-planned stress investigation. The obtained results point out the existence of numerous sources of proffesional improvement but, in the same time, it occurs the proffesional stress.Item Dimensiunile functionalităţii familiale şi impactul acestora asupra calităţii vieţii [Articol](USARB, 2015) Briceag, Silvia; Corcevoi, MariaThis study describes the vulnerability of the family marked by the economical migration as well as benchmarking of the degree of unhappiness of spouses from families marked by economic migration with those who didn`t experienced this phenomenon.Item Ecologia gîndirii(USARB, 2016) Briceag, SilviaCursul universitar "Ecologia gîndirii" este destinat studenţilor de la USARB. La finele acestui curs studenţii cor fi capabili să înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa gîndirea pozitivă; să recunoască factorii de risc pentru apariţia gîndirii negative si respectiv a îmbolnăvirii dar şi factorii de menţinere şi promovare a gîndirii pozitive şi stării de bine; să înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea programelor de dezvoltare/antrenare a gîndirii pozitive, etc.Item Ecologia gîndirii(USARB, 2017) Briceag, SilviaCursul universitar "Ecologia gîndirii" este destinat studenţilor de la USARB. La finele acestui curs studenţii cor fi capabili să înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa gândirea pozitivă; să recunoască factorii de risc pentru apariţia gândirii negative şi respectiv a îmbolnăvirii dar şi factorii de menţinere şi promovare a gândirii pozitive şi stării de bine; să înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea programelor de dezvoltare/antrenare a gândirii pozitive, etc.Item Experienţe de implementare a investigaţiilor experimentale în predarea psihologiei în şcoala superioară [Articol](USARB, 2005) Briceag, SilviaCompartimentele principale pentru formarea viitorului specialist în psihologie: acumularea informaţiei ştiinţifice, teoretice prin intermediul disciplinelor fundamentale, formarea abilităţilor tipice domeniului de acivitate profesională, formarea capacităţilor de transfer a cunoştinţelor teoretice prin intermediul disciplinelor specializate opţionale. Aceste discipline au menirea de a forma competenţe în domeniul psihologiei, or anume competenţa constitue finalitatea procesului de învăţămînt.Item Familia temporar dezintegrată – teren de apariţie şi menţinere a stresului emoţional [Articol](USARB, 2014) Briceag, Silvia; Corcevoi, MariaIn this article we will analyze the level of stress experienced by family members marked by economic migration as a function of: subject's gender, environment, the number of family members marked by economic migration, family life cycle and the period of family's breakdown.