Articole
Browse
Browsing Articole by Author "Răciula, Ludmila"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Developing intercultural competence in an efl class [Articol](USARB, 2024) Răciula, LudmilaArticolul abordează problema dezvoltării competenţei interculturale la lecţiile de limba engleză şi subliniază importanţa acesteia în societatea modernă globalizată. Pentru o mai bună înţelegere a conceptului cheie, în articol se prezintă o privire de ansamblu asupra definiţiilor „culturii”, se defineşte termenul „competenţă interculturală” şi se enumeră componentele acestuia. Avem convingerea că elementele culturale, fiind incorporate într-un curriculum bine structurat, pot fi implementate sistematic pe parcursul diferitelor etape de învăţare a limbii. Cunoaştereaunei limbi nu presupune doar stăpânirea vocabularului, a gramaticii şi a regulilor de ortografie. Cele mai reuşite lecţii de limbă engleză oferă cursanţilor oportunitatea de a învăţa atât cultura, cât şi limba ţării anglofone.Item Developing learner autonomy in an efl classroom [Articol](USARB, 2022) Răciula, LudmilaAutoarea acestui articol pune în discuţie problema autonomiei în procesul de învăţare a limbii străine şi rolul acesteia în procesul de însuşire a limbii străine. În articol se examinează un şir de definiţii elaborate de savanţii din domeniul pedagogiei limbilor străine. Autoarea îşi propune să delimiteze între termenii de „autonomie‖ şi „independenţă‖ în procesul predării şi învăţării, precum şi să identifice modalităţi de a utiliza aceste calităţi pentru a eficientiza procesul de studiere a unei limbi străine. Scopul principal al acestui studiu este de a identifica modalităţi de a integra autonomia elevului în procesul de predare/ învăţare a limbii străine, ţinând cont de cerinţele curriculumului naţional al Republicii Moldova. Adiţional, în articol găsim recomandări atât pentru profesori cât şi pentru elevi cu privire la dezvoltarea abilităţilor de învăţare autonomă pentru a preda şi/ sau însuşi o limbă străină.Item Using project-based learning to develop 21st century skills [Articol](USARB, 2022) Răciula, LudmilaÎnvățarea bazată pe proiecte, apărută la sfârșitul secolului al XIX-lea sub influența cerce-tărilor lui Piaget în domeniul psihologiei dezvoltării, se bazează pe ideea că un individ își construiește cunoștințele pe baza experienței. Spre deosebire de sala de clasă standard cu care suntem obișnuiți și în care majoritatea dintre noi s-a instruit, ―sala de clasă în care se desfășoară învățarea bazată pe proiecte, este orientată spre elevi, oferind atât spațiul cât și contextul în care pot colabora și explora probleme și provocări din lumea care-i înconjoară. Este o abordare complet diferită a învățării, deoarece în loc să se transmită informații, se favorizează procesele de cercetare, interogare și cooperare activă la soluționarea unei provocări sau probleme.