Publicaţii didactice şi metodice
Browse
Browsing Publicaţii didactice şi metodice by Author "Briceag, Silvia"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Ecologia gîndirii(USARB, 2016) Briceag, SilviaCursul universitar "Ecologia gîndirii" este destinat studenţilor de la USARB. La finele acestui curs studenţii cor fi capabili să înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa gîndirea pozitivă; să recunoască factorii de risc pentru apariţia gîndirii negative si respectiv a îmbolnăvirii dar şi factorii de menţinere şi promovare a gîndirii pozitive şi stării de bine; să înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea programelor de dezvoltare/antrenare a gîndirii pozitive, etc.Item Ecologia gîndirii(USARB, 2017) Briceag, SilviaCursul universitar "Ecologia gîndirii" este destinat studenţilor de la USARB. La finele acestui curs studenţii cor fi capabili să înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa gândirea pozitivă; să recunoască factorii de risc pentru apariţia gândirii negative şi respectiv a îmbolnăvirii dar şi factorii de menţinere şi promovare a gândirii pozitive şi stării de bine; să înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea programelor de dezvoltare/antrenare a gândirii pozitive, etc.Item Ghid de realizarea tezei de licenţă şi de masterat (Specialitatea psihologie)(USARB, 2014) Briceag, SilviaPrezentul ghid descrie exigenţele în legătură cu elaborarea unei teze de licenţă şi de masterat în psihologie, denumite generic în continuare ca „teza”. El este realizat cu scopul de a oferi informaţii complete în vederea îndeplinirii criteriilor minimale de valoare academică şi reflectă poziţia membrilor Catedrei de psihologie din cadrul Facultăţii de ştiinţe ale educaţiei, psihologie şi arte. Pentru elaborarea acestui ghid au fost consultate unele din cele mai reprezentativ ghiduri de acest fel, existente la momentul actual.Item Ghid metodic pentru practica de iniţiere în cadrul unităţii de curs Psihologia vârstelor(USARB, 2024) Briceag, Silvia; Corcevoi, MariaPrezentul Ghid descrie arhitectura practicii şi este adresat atât studenţilor care desfăşoară practica de iniţiere prevăzută de Planul de învăţământ pentru anul I, sem. 2, al Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, cât şi coordonatorilor practicii respective. De aceea, se recomandă studierea acestui ghid înaintea începerii practicii de iniţiere pentru familiarizarea cu noţiunile vehiculate, dar şi pentru utilizarea maximă a informaţiilor pe care le conţine. Pentru studenţii care desfăşoară practica de iniţiere, acest ghid să constituie un suport practic care să clarifice atribuţiile şi responsabilităţile specifice formării profesionale a viitorului specialist psiholog.Item Ghid metodic privind elaborarea şi susţinerea tezelor de licenţă şi de master în psihologie(USARB, 2024) Briceag, SilviaPrezentul ghid metodic descrie exigenţele în legătură cu elaborarea unei teze de licenţă/de master în psihologie, denumite generic în continuare ca „teza”. El este realizat cu scopul de a oferi informaţii complete în vederea îndeplinirii criteriilor minimale de valoare academică şi reflectă poziţia membrilor Catedrei de psihologie din cadrul Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Arte. Scopul acestui material este de a furniza studenţilor un ghid general de redactare a tezei de licenţă sau de masterat care să îndeplinească standardele fundamentale ale unei cercetări ştiinţifice, care poate fi acceptată pentru susţinerea orală.Item Indicaţii metodice pentru practica la psihologie în instituţia preşcolară : Ghid : Anul universitar 2013-2014(USARB, 2014) Briceag, SilviaPrezentul Ghid descrie arhitectura practicii pedagogice (compartimentul psihologie ) și este adresat atît studenților care desfăşoară practica pedagogica prevăzută de Planul de învățămînt pentru anul III sem 6 a Facultății de Ştiinte ale Educaţiei, Psihologie şi Arte, cît şi coordonatorilor practicii date, de aceea se recomandă studierea acestui ghid înaintea începerii practicii pentru familiarizarea cu noțiunile vehiculate, dar şi pentru utilizarea maximă a informațiilor pe care le conține.Item Psihologia educaţională : Curs universitar(USARB, 2019) Briceag, SilviaAceastă lucrare inglobeaza opticile celor mai renumiți savanți, specialiști din domeniu și are menirea să călăuzească studenţii în problematica psihologiei educaționale. Psihologia educaţiei constituie principala sursă de informaţii pentru pedagogie. Oricare metodă sau procedeu pedagogic, oricare mijloc de învăţământ trebuie, în primul rând, sa fie evaluat şi validat din perspectivă psihologică. Numai astfel există certitudinea eficienţei actului educaţional. La rândul său, pedagogia şi practica educaţională pot fi reţioase surse de informaţii pentru domeniul psihologiei educaţionale. Multitudinea de date şi fapte educaţionale, culese şi interpretate în mod adecvat pot constitui suporturi pentru dezvoltarea teoriei psihologice. În plus, evoluţiile pedagogiei constituie la rândul lor sugestii şi direcţii de cercetare ulterioare pentru psihologia educaţională experimentală.Item Psihologia vîrstelor : Curs universitar(USARB, 2014) Briceag, SilviaLucrarea Psihologia vîrstelor inglobeaza opiniile celor mai renumiți savanți, specialiști din domeniu, vine să călăuzească studenţii în problematica vârstelor umane şi a specificului lor în timp, a trăsăturilor specifice fiecărui stadiu de vârstă, a procesului dezvoltării intelectuale şi morale la vârstele mici, contribuţiilor de prestigiu la cunoaşterea specificului fiecărei vârste.Item Psihologia vîrstelor : Curs universitar(USARB, 2017) Briceag, SilviaAceastă lucrare de Psihologia vîrstelor care inglobeaza opticile celor mai renumiți savanți, specialiști din domeniu, vine să călăuzească studenţii în problematica vârstelor umane şi a specificului lor în timp, a trăsăturilor specifice fiecărui stadiu de vârstă, a procesului dezvoltării intelectuale şi morale la vârstele mici, contribuţiilor de prestigiu la cunoaşterea specificului fiecărei vârste.Item Psihopatologia : Curs univeristar(USARB, 2015) Briceag, SilviaPsihopatologia îşi propune să pătrundă în universul morbid al subiectului pentru a cunoaşte viaţa psihică anormală în realitatea sa, mijloacele sale de exprimare, raporturile sale de ansamblu. La finele acestui curs universitar studentul va fi capabil sa: • Înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa sănătatea psihică (mintală); • Recunoască factorii de risc pentru îmbolnăviri şi a factorilor demenţinere şi promovare a sănătăţii psihice (mintale.); • Înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea metodelor de diagnosticare a tulburărilor psihice; • Cunoască modalităţile de intervenţie pentru reducerea şi combaterea factorilor de risc pentru sănătate mintală; • Explice diferenţele dintre programele comunitare, instituţionale şi de grup în cazul intervenţiilor pe teren în instituţiile speciale (Spital psihiatric, Clinică psihiatrică).Item Psihopatologia : Curs universitar(USARB, 2017) Briceag, SilviaPsihopatologia îşi propune să pătrundă în universul morbid al subiectului pentru a cunoaşte viaţa psihică anormală în realitatea sa, mijloacele sale de exprimare, raporturile sale de ansamblu. La finele acestui curs universitar studentul va fi capabil să înţeleagă mecanismele prin care factorii cognitivi, emoţionali, comportamentali şi sociali pot influenţa sănătatea psihică (mintală); să recunoască factorii de risc pentru îmbolnăviri şi a factorilor de menţinere şi promovare a sănătăţii psihice (mintale.); să înţeleagă reperele ce ghidează elaborarea metodelor de diagnosticare a tulburărilor psihice;