Publicaţii didactice şi metodice
Browse
Browsing Publicaţii didactice şi metodice by Author "Beţivu, Aurelia"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Educaţie interculturală: Ghid metodologic şi suport de curs pentru viitorii pedagogi(USARB, 2020) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Trinca, Lilia; Chira, Oxana; Jacota-Dragan, Olga; Beţivu, Aurelia; Foca, EugeniaGhidul metodologic este o continuare logică a conţinuturilor prevăzute de curriculumul universitar Educaţie interculturală, axându-se sistemic pe crearea unor situaţii de învăţare interactive şi integrative, prin diverse aplicaţii practice, sarcini pentru lucrul individual dirijat, care presupun analiză, sinteză, reflecţii, întrebări, comentarii şi extensii. Se insistă asupra valorificării potenţialului intelectual al formabililor şi asupra schimbării atitudinii prin dezvoltarea comportamentelor interculturale. Lucrarea de faţă este destinată studenţilor, participanţilor la cursuri de formare profesională continuă, cadrelor didactice universitare şi celor din învăţământul general, pentru a sprijini studiul individual la unităţile de curs ce tratează problematica educaţiei interculturale. Prin activităţile propuse se urmăreşte dezvoltarea competenţelor interculturale la nivel de atitudini, cunoştinţe şi capacităţi.Item Educaţie interculturală: Îndrumar metodic la practica pedagogică : Ciclul 1, licenţă(USARB, 2022) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Trinca, Lilia; Chira, Oxana; Beţivu, Aurelia; Foca, Eugenia; Jacota-Dragan, OlgaScopul îndrumarului este de a face educaţia interculturală mai relevantă pentru viitorii profesori. Materialele propuse în îndrumar contribuie la lărgirea perspectivelor interculturale pentru a face faţă cerinţelor diferitor medii educaţionale multietnice. Îndrumarul evidenţiază căi constructive de explorare a conţinuturilor interculturale în cadrul practicii pedagogice şi contribuie la conştientizarea importanţei dimensiunii culturale a viitoarei profesii. Îndrumarul pentru practica pedagogică este recomandat studenţilor ciclului I, studii superioare de licenţă, care-şi fac studiile la specialităţile din Domeniul 011 Ştiinţe ale educaţiei pentru cultivarea şi promovarea valorilor profesionale şi general-umane formate în cadrul unităţilor de curs şi în special, a respectării principiilor educaţiei interculturale: toleranţa, egalitatea, complementaritatea valorilor, valorizarea specificului spiritual al valorilor locale ataşându-le la valorile generale ale umanității, valorificarea cadrului educaţional în spiritul diversităţii, drepturilor omului, egalităţii de şanse, dialogului intercultural, promovării identităţii şi cetăţeniei.Item Filosofia educaţiei : Note de curs(USARB, 2021) Borozan, Maia; Beţivu, AureliaFilosofia educaţiei este ştiinţa pedagogică şi disciplina de studiu necesată pregătirii specialiştilor în Ştiinţele educaţiei care facilitează reflecţii asupra existenţei umane şi înţelegerea evoluţiei gândirii filosofice despre educaţie contribuind la formarea profe-sională a cadrelor didactice. Notele de curs Filosofia educaţiei sunt destinate cadrelor didactice, celor interesaţi de cunoaşterea înţelepciunii umane din discursul filosofic al educaţiei ca tezaur al gândirii filosofice mondiale şi naţionale.Item Ghid de practică pedagogică la specialitatea „Pedagogie în învăţământul primar” : Pentru studenţii ciclului I, studii superioare de licenţă(USARB, 2017) Şova, Tatiana; Panco, Tatiana; Beţivu, Aurelia; Pereteatcu, Maria, recenzent; Guţalov, Lilia, recenzentPrezentul ghid reprezintă un suport pentru studenţii ciclului I, studii uperioare de licenţă, specialitățile „Pedagogie în învățământul primar și Pedagogie preșcolară” și Pedagogie în învățământul primar și Limba engleză” pentru realizarea practicii pedagogice la specialitatea „Pedagogie în învățământul primar”. Prin stagiul de practică se înțelege activitatea desfășurată de studenți, în conformitate cu planul de învățământ, în scopul verificării aplicabilității practice a achizițiilor însușite în cadrul programului de studii, dar și oferirea posibilităților de dezvoltare/formare a potențialului de lucru creator al viitorului cadru didactic.Item Intercultural Education: Methodological guide and course support for future teachers(USARB, 2020) Şova, Tatiana; Rusov, Veronica; Trinca, Lilia; Chira, Oxana; Jacota-Dragan, Olga; Beţivu, Aurelia; Foca, EugeniaThe methodological guide and the course support are a logical continuation of the contents provided by the University Curriculum Intercultural Education, systemically focusing on creating interactive and integrative learning situations through various practical applications, tasks for individual directed work which involve analysis, synthesis, reflections, questions, comments and extensions. It is insisted on capitalizing the intellectual potential of the trainees and on changing the attitude through developing intercultural behaviors. The present paper is intended for students, participants at the courses of continuing professional training, university didactic staff and for teachers from general education to support individual study in the course units dealing with the issue of intercultural education. Through the proposed activities the development of intercultural competencies at the level of attitudes, knowledge and abilities is aimed.